Lördagsnöje

Trots att Albin la sig tre timmar senare än vanligt igår kväll så kom han ändå tassande in till oss någon gång under natten och gjorde morgon innan sju. Som vanligt! När jag fått nog av hans snurrande i sängen satte jag honom ute i soffan med Barnkanalen istället. 
Elsa tog iallafall lite sovmorgon och vaknade vid åtta.

Jag trodde Elsa skulle bli lite ställd när mormor och morfar kom upp i trappan på morgonen eftersom hon sov när det kom igår, men hon blev bara skitglad när hon fick se dem och inte det minsta blyg 😊

Efter frukosten gick vi ut och grejade. Tog bort det sista av Tujan från igår och satte dit en annan buske istället.
Ungarna invigde sina nya jobbarbyxor och dom tokälskade dom! 
Syns gör dom iallafall! 😊
Elsa är ju så medveten om allt så det var tur jag beställde ett par åt henne också.

Efter lunch gjorde vi oss iordning och styrde in mot Stockholm. Första stoppet blev Skopunkten eftersom både jag och barnen är i stort behov av nya pjucker.
Elsas fötter har växt TVÅ storlekar över sommaren! Helt galet ju! Och Albin har så hög fot och fick gå upp till storlek 27!!! Herregud! 
Utbudet av "mittemellan"skor var dåligt, men vi åkte därifrån med varsit par tillslut. Mitt par blev verkligen ett nödköp. Men men. 
Grabbarna åkte sedan vidare till Solvalla för att titta på STCC och rallykross. Vi tjejjor rattade till Kista centrum för mer shopping.
Första affären vi gick in i var Next och jag hade lätt kunnat tömma pengakontot på Elsakläder. Mormorn också. Tur att inte barnbidraget kommit ännu 😉 Ett par till affärer avverkade vi innan Elsa tyckte det började bli tråkigt samt hungrig, så vi käkade. Elsa åt kebabtallrik för glatta livet
Efter matintaget fick den lilla damen ny energi och for runt som en vilde bland allt folk. 

På hemvägen tog vi vägen förbi Solvalla för att hämta upp Albin, han började bli ordentligt mör. Men kul hade han haft! 😊 Hoppat hoppborg, gått i Porscheskola och fått diplom, ätit glass, korv och popcorn och sett kungens barn prinsessa köra bil. Alltså Prins Carl- Philip. Haha! 😊 

Båda barnen lyckades hålla sig vakna hela vägen hem och vid åtta klev vi innanför dörren. Albin hann kissa på sig ute på trappan innan. Jag såg hur kissenödig han var när han klev ur bilen och jag bad honom sjuttielva gånger att kissa det första han gjorde, men nä, ingen respons.... 
Båda somnade inom en kvart efter att huvudena lagts ned på kuddarna ❤️

Jag var också helt slut och har bara legat på soffan.
Framåt tiotiden kom Peter och morfarn hem.

Nu sängen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0