Onsdag

Elsa och jag styrde in mot staden och tandläkaren imorse. Men en runda med hunden hann vi med först och nu börjar det bli riktigt kyligt på morgonen. Nästan dags att sätta i åkpåsen i vagnen igen. Det känns ju inte länge sedan jag tog bort den, efter midsommar

Tandläkarbesöket gick bra. Elsa var lika duktig och samarbetsvillig denna gång.
Strängen mellan framtänderna har läkt ihop, om än lite snett men det gör inget. (Hennes sträng är så ytlig och därmed känsligare. Och troligtvis kommer hon få glugg mellan framtänderna precis som sina föräldrar 😉 Om hon inte väljer att fixa till det, som sin mamma 😊)
Den avslagna tanden är fortfarande lite vass men det har ju hittills inte bekymrat henne så vi låter det vara. 
Sist var den vänstra framtanden ordentligt lös men idag var den stabiliserad och istället var den högra ruckbar. Men än har ingen av dem börjat ändra färg eller så, så vi fortsätter hålla tummarna för att hon får behålla sina tänder.
Denna gång valde hon en glittrig liten ödla ur hemliga lådan. Den tycktes vara god att tugga på 😉

Vi drog en liten runda på stan innan vi åkte och hämtade Albin på dagis.
Elsa har börjat inskola sig själv lite där. Hon har hittat ett rum med massa spännande saker och hon smiter gärna in dit

Hemma utbröt kaos.
Albin hade inte kissat på hela förmiddagen på dagis och var rejält nödig när vi kom hem. Jag bad honom att gå på toa typ fyrtio gånger efter vi kommit hem men han struntade i det och det resulterade i att han kissade på sig tre minuter senare. 
När jag sedan bad honom femtio gånger att klä av sig sina blöta kläder medan jag torkade golvet och han påstod sig inte kunna det utan bara stod och vrålade i badkaret gick luften ur mig helt. Jag slängde honom i säng efter duschen och ganska snart sov han.
Elsa var övertrött och höll på att trilskas och klockan hann bli närmare halv två innan hon sov.
Vissa gånger tar dom knäcken på mig ordentligt.

Albin fick jag väcka när han sovit en timme. Han hade dock ingen lust att vakna
Mys ❤️

Elsa fick jag också väcka när hon fortfarande sov och klockan passerat tre.

Lite snabbmellis och koka ihop maten och så gick vi ut en runda
Albin bestämde att vi skulle stanna och ta rast och plocka lite havre att äta. 
Elsa åt dem med skal och allt 😉

Pappan kom hem framåt halv fem och då for jag iväg på jobb.
Det gick bra och jag var hemma igen lite innan åtta.
Elsa hade just somnat men Albin hade det svårare. Halv nio sov han iallafall. Svårt det där att få en bra balans med middagsvila och inte störa kvällsläggningen.

Nu godnatt! 
Jag har en känsla i kroppen att det är något jag ska göra imorgon, men jag vet inte vad? Hoppas jag inte glömt något viktigt!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Skönt att tandläkarbesöket gick bra. Vi håller tummarna att tänderna växer fast igen. :-)

2015-09-10 @ 06:59:55
Postat av: syrran/moster

Du ska Gratta pappa idag. Han fyller.

2015-09-10 @ 07:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0