Söndag

Elsa, jag och jycken tog en långpromenad efter frukosten. Skönt att röra på sig! Men lyckades konstigt nog dra på mig skavsår på hälen i mina flera år gamla dojjor.
Medan vi var på promenad mekade grabbarna bil. De kollade vad Saaben behöver för omvårdnad härnäst. Bl.a. nya bromsskivor bak kom de fram till. 

Vi var ute resterande tid av förmiddagen. Peter återupptog arbetet med att få bort sista stubben. 
Med en tigersåg, en domkraft, en yxa, ett spätt, en traktor och en stor skopa envishet så lyftes stubbeländet tillslut bort 😊

Givetvis fanns det publik på plats också

Albin och farfar hade bestämt att göra pannkakor någon dag framöver och idag satte de planen i verk.
Jag och Peter fick under inga omständigheter smaka, enligt Albin. Och det var knappt heller Elsa fick. Men hon brydde sig inte utan bjöd in sig själv och satte sig till bords 
Jag fick stå utanför och dregla.

En halvtimme senare får vi höra att Elsa ätit 3,5 pannkaka och Albin 4,5. Deras magar stod rakt ut 😉

Vi försökte få till en middagsvila men det var svårt. Elsa lyckades somna iallafall men inte Albin. Tillslut gav vi upp och istället satt han och pappan och datanördade ❤️

Efter en fika gick vi ut igen. Hålet efter stubben skyfflades igen och vi fixade med lite annat.

Efter middagen blev det barndusch, lite bompa och sedan sängen. Båda somnade smidigt och lätt. 


En ny omgång med förkylning har gjort entré i huset igen. Men hittills väldigt lindrigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0