Torsdag

Imorse lyckades jag faktiskt få Elsa att somna om när pappan och Albin åkt iväg till dagis och jobb. Det tog en stund men det gick 😊 Halv nio vaknade jag igen och strax efter också Elsa.
Vi tog promenad efter frukosten och grejade lite ute. Bla. band vi upp solrosorna igen efter stormen igår. En tre meter hög solros är tuuung vill jag lova! 
En snabb mellisfika hann vi med innan vi styrde mot dagis. 

Eftermiddagen skulle ägnas åt skogsutflykt med småsysslingarna, så strax efter vi kom hem från dagis anlände även dom. Elsa fick snabbt slänga i sig sin lunch innan vi gav oss iväg. 
Vi gick skogsvägen upp och in på andra sidan sjön. Lite lekstopp här och var och en obligatorisk fikapaus 😊
Min förhoppning var att Elsa skulle slumra lite middag i vagnen men det gick sådär.... Hon gick nästan hela vägen bort till där vi stannade och fikade och när jag tillslut la ner henne i vagnen var det under vilda protester. Efter en stund insåg hon att det faktiskt ändå var ganska skönt att ligga och slöa så hon tystnade. Men somnade gjorde hon aldrig, trots att det var väldigt nära flera gånger. 
Vi var ute ett par timmar och avslutade med lek här hemma hos oss innan de åkte hem till sig igen.

Jag och Elsa gick in och lagade middag medan Albin stannade kvar ute. Efter en stund kommer han in och frågar om jag steker pannkakor?
- Nä, inte idag. Svarade jag.
- Men farfar sa att det är torsdag idag och då ska man äta pannkakor.
- Ja, men det blir inga pannkakor idag. Det blir köttgryta. Sa jag.
- Får jag äta pannkaka hos farfar idag?
- Nej. Jag vill att du äter med oss. Du kan väl be farfar spara ett par pannkakor åt dig till lunch imorgon?

Och där övergick vår konversation till gap och skrik. Oj så sur han blev! Han stormade ner för trappan och sprang ylande ner till farfar.

När pappan kommer hem en kvart senare och jag ber honom hämta in Albin också, visar det sig att han sitter nöjt och äter sin tredje pannkaka nere hos farfar! Han ljög för farfar och sa att han fått min tillåtelse att äta hos honom.... 

Efter middagen stoppade jag ungarna i badet och efter det Bompa.
Elsa var ju helt slut stackarn och hon hamnade i illskrikfasen när pappan ville hjälpa henne med att borsta tänderna. Hon fortsatte sitt illskrik även efter hon lagts i säng och fått sin älskade vällingflaska. Tillslut lyckades pappan bryta det hela genom att läsa en saga.

Igår sa jag till Peter att vi borde fira med champagne nu när jag fått jobb och idag kom han hem med en liten flaska ❤️



När jag lagade maten i eftermiddags tog Elsa med sig en docka, letade fram en napp och kröp upp i vår säng. Trött tjejja ❤️



Kommentarer
Postat av: Helen

Lycka till med nya jobbet. // Moster Helen och mormor Siv

2015-09-04 @ 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0