Hej fredag

Ännu en vecka har susat förbi. Det känns ta mig tusan som det är fredag jämt! Både på gott och ont.

Veckan har flutit på som vanligt med jobb och dagis tisdag, onsdag och torsdag. 
Jag har hunnit klämma in ett läkarbesök och fått lämna lite olika prover. Bla. kolla sköldkörteln. Tog även upp mina pms-besvär och fick ett läkemedel utskrivet ifall jag vill prova. Vilken bra läkare jag hamnade hos! Hon var otroligt tillmötesgående och lättsam. Inga konstigheter med något och tog mina "problem" på allvar. 

Vi har hunnit vara ute lite några eftermiddagar och jag har börjat greja i trädgården på allvar! Lite fröer är sådda och i helgen ska potatisen sättas. 
Förra veckan gjorde Peter färdigt nya spaljén till humlen. Det blev jättebra och stabilt!
Mer markduk och singel mellan landet och spaljén har vi ordnat också. Hoppas  det underlättar underhållningen mot ogräs! 


Jag köpte ju nya skor förra helgen. I söndags gick jag med dem på mässan och i tisdags jobbade jag i dem. Sååå sköna! Men i tisdags eftermiddag gav jag mig ut och gick med stavar med skorna och fy fan vilken skoskav jag fick på hälen halvvägs!!! Jag blodade ner nya skorna! 😔 
Albin blev otroligt fascinerad av min trasiga häl.
- Mamma! Du har hål i skinnet! Ska jag hämta ett plåster? ❤️
Dagen efter tänkte han fortfarande på min onda häl och ville inspektera 😉
Pga. detta har jag inte varit så aktiv med träning tyvärr. Det gör ju så ont! 😔 
Men idag ska jag försöka mig på en springtur igen. Det har ju hunnit gå en vecka sedan förra gången!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0