Helgen

I fredags kväll kom mormor och morfar upp. Albin längtade som en tok och satt uppe rödögd och gäspade 😉 
Vid 21-tiden kom dom äntligen! Albin rusade ut till bilen ❤️
Elsa som la sig i vanlig tid vaknade och kom upp för att hälsa. Men jisses så blyg hon var! Tio minuter senare rusade hon till mormors knä och var därefter som ett plåster på både henne och morfar resten av helgen.
Efter en nattmacka gick de och la sig. Då hade klockan hunnit bli nästan 22! 
Man kan ju förvänta sig en sovmorgon nästkommande dag då men det fungerar inte så tyvärr.
Albin kom in till oss redan innan 06 och ville ner till mormor och morfar. Peter släppte ner honom i trappan och han kröp ner hos mormor en stund och mös.
Inte heller Elsa tyckte sovmorgon var nödvändigt. Hon vaknade också tidigt men låg och mös inne hos oss en stund ❤️

För mig, Albin och mormorn stod en tur in till staden på schemat. Det var bla. en barnloppis jag ville till.
Lite kläder till Elsa införskaffades och några nya böcker. Albin hittade även han ett par böcker och en sådan där ratt man låtsas kör en bil på en liten skärm. Han var såååå nöjd! Trots att han inte hittade någon ny Volvobil som var hans mål med dagen.
Pingskyrkans loppis hann vi också med men gick därifrån tomhänta. 
Jag åkte faktiskt hem med ett par nya fotriktiga dojor! Sådana där med skum i och det känns nästan som man svävar fram när man går. Passade på när skoaffären firade jubileum och hade rabatt! 
Vi kom hem lite efter 12. Vi åt lunch. Elsa hade redan lagt sig.
Peter och jag for iväg på jobb. Han hjälpte mig att avverka söndagsjobbet så jag kunde vara ledig då istället. 
Det gick bra och han skötte sig 😉 På hemvägen köpte vi med oss Pizza till middag. Barnen blev överlyckliga när de fick se att vi kom hem med pizzakartonger. "Pizzaaaaa" skrek dom i kör! 😊 Och dom åt bra! Nästan varsin halva av barnpizzan. 
Mamma och jag tog en runda med stavar en stund efter maten. Det kändes bra!
Sedan led dagen mot sitt slut.
Elsa hade svårt att somna. Mormor satt och höll handen och tillslut sov hon sött ❤️

På söndagen var ett besök till trädgårdsmässan i Älvsjö inbokat! Jag har inte varit där på flera år nu så det var dags! 
Peter ville hellre stanna hemma och greja så jag och barnen åkte med mormor och morfar. Jag var inte jättepepp på att åka på mässa med två barn, men det gick bra.
Vi kom iväg redan innan 09 hemifrån och var på plats vid 10. Perfekt! 
Gick och kollade på allt, köpte lite potatis, lökar och fröer bla. Och fikade.
Albin tyckte om att gå på stigarna i de uppbyggda trädgårdarna och så hittade han en stor träkossa att lära sig mjölka (vatten) på! 😊



Elsa det lilla yrvädret var ganska sliten efter ett par timmar och gick faktiskt med på att halvligga lite i vagnen. 

Tre timmar senare kände vi oss färdiga och tackade för oss.
När vi gick till bilen rabblade Albin alla bilmärken på bilarna vi gick förbi, och det var måååååånga! Farbrorn och tanten som gick bakom oss blev väldigt imponerade av hans kunskap och berömde honom 😊
Vi kramade hejdå av mormor och morfar, de styrde direkt hemåt därifrån. 
Det var två mycket trötta barn jag hade som sällskap i bilen hem men det finns ju så mycket att titta på när man åker genom Stockholm så vi hann ju komma mer än halvvägs hem innan Elsa tillslut somnade. Hon vaknade sedan på ett sjuhelsike humör.... 
Jag hann i stort sett bara äta lite och sedan åka igen för att hinna till Yogan. 

Jag var fruktansvärt ofokuserad på yogan denna gång. Hängde liksom inte med och tusen andra tankar cirkulerade i huvudet. Kanske för mycket intryck tidigare under dagen.
Åkte iallafall hem på gott humör men hann väl bara sätta foten innanför tröskeln här hemma innan humöret gjorde en helomvändning. Jag var skithungrig och någon middag fanns knappt kvar till mig....
Skitkväll!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0