Hur går det med mitt nya liv?

27/3 vägde jag mig och bestämde mig för att göra något åt eländet!
5 kilo ska bort till midsommar!

Sedan den 30/3 har jag haft koll på min kost, motionerar VARJE dag (utom en), gjort styrkeövningar VARJE dag (utom en) och fört dagbok över både kosten och träningen. 

Jag har sedan den 30/3 ätit två små godisbitar och 1/4 kexchoklad. Druckit läsk EN gång. Ätit mjukt bröd EN gång. Inte ätit en endaste kaka eller bakverk. Inte småätit mellan måltiderna. Ätit några ostbågar en gång. 
Om jag får säga det själv så har jag faktiskt varit jävligt duktig! 

Jag väger mig på söndagar och den 3/4 var vikten oförändrad.
10/4, i söndags, var det dags igen och då hade det ändå gått två veckor sedan jag började mitt nya liv och nog hade jag lite förhoppning om att vågen skulle visa lite mindre men det gjorde den inte!!! Den visade exakt samma! Fan vad omotiverande!!! 
Men jag har inte gett upp! Jag fortsätter och hoppas att vågen visar lite mindre nu på söndag istället. 

Jag får väl hoppas att kroppen är i chock efter min rivstart med ändrat leverne och att den nu börjat förstå hur den ska reagera.


Annars går det förvånandssvärt bra! Jag springer typ var fjärde eller femte dag så knäna har inte börjat säga ifrån ännu.
Att hålla sig ifrån godis och sötsaker går lättare än jag trott det med! När det är jättekris försöker jag stoppa suget med något annat men om det inte hjälper så tar jag en bit mörk choklad och då blir jag nästan illamående istället. Haha!
Idag har det dock varit en jobbig eftermiddag och kväll. Jag har varit galet sötsugen och humöret svajar. 

Jag har dessutom märkt att jag är mycket piggare på kvällarna nu efter att jag börjat träna. Och mitt tålamod har också blivit mycket bättre. 




Kommentarer
Postat av: Syrran

Hejja dig vad du är duktig!!! Kämpa på!

2016-04-14 @ 22:35:37
Postat av: Anonym

Det var bra gjort! Tyvärr tar det månader att få förändring pga att du faktiskt har normalvikt :-) Det är oftast så också att det lilla onödiga du vill ha bort ersätts av mer muskler. Ge inte upp nu utan bit ihop och fortsätt för du är på helt rätt spår.

2016-04-15 @ 07:32:12
Postat av: Farmor

Det var alltså jag som skrev under Anonym :-D

2016-04-15 @ 07:33:27
Postat av: Mamma

Du är jätte duktig :-)

2016-04-15 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0