Mitt nya liv

Det svåraste att få till ordentligt är en bra lunch i rätt tid de dagar jag jobbar.
Jag försöker vara noga med att äta var tredje timme och när min kropp vill ha och behöver lunch sitter jag oftast i bilen mellan jobb och dagis. Eller stressveckohandlar eller avverkar något annat ärende innan barnen måste hämtas senast 12. 
Det blir att jag oftast bara käkar en banan och dricker en halvliter vatten i farten för att stilla hungern och sedan dröjer det nästan ytterligare tre timmar innan jag är hemma, lagt Elsa för vilan, plockat in det jag handlat och oftast haft livliga diskussioner med Albin innan jag äntligen kan fixa iordning mig lite "riktig" lunch. Det hinner med andra ord bli en ordentlig humördipp på mamman....

Imorse tog jag mig iallafall tiden att göra mig en grön smoothie att ta med till "lunch" idag och slurpa i mig i bilen 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0