Skräpdag, sol och regn.

Albin gjorde morgon redan innan 06 imorse! Elsa vaknade strax där efter också. Trots att vi kvällen innan utlovade ett (gott)pris till den som sov längst 😉 
Tack och lov sköter de sig bra själva så vi låg kvar i sängen och slumrade till och från. Jag hann drömma mardröm! 😔
Albin hamnade i sin tvkoma och Elsa pysslade med sitt. Dockerna leker hon mycket med nu igen. Hon bäddar ner dom lite här och var och bär eller kör omkring med dom
Imorse fick de sova i liftarna. Dockan Olle fick ligga åt fel håll den stackarn 😉
(Hon lyckades ju få tre dockliftar när hon fyllde!) 

Efter frukosten gick vi ut.
Det var städadikedag så vi tänkte hjälpa till. Vi gick och plockade skräp på bägge sidorna från vår soptunna och ända ner till landsvägen. Barnen var verkligen jätteduktiga! Både på att gå och plocka skräp. Albin gick hela vägen ner till landsvägen och Elsa satte sig tillslut i skrindan nere vid affären. Då var hon så trött i benen att hon snubblade på sig själv. 
På hemvägen åkte de skrinda båda två.

En hel del skräp hittade vi också!

När vi kom hem igen gjorde vi en liten brasa för att grilla korv på. Roligt och gott.
Men barnen var helt slutkörda och var både lättretliga, trilska och envisna. 

När vi ätit klart körde vi in ungarna till sängs. Under protest såklart.
Jag tycker inte Albin känts helt kry sedan igår eftermiddag. Han blev plötsligt väldigt hes igår och jag tycker han sett lite blek och hängig ut. Han påstår dock att allt är ok men hans humör säger annat 😉

Elsa somnade iaf relativt fort men Albin höll på att krångla. Tillslut lät han sig slumra men då hade klockan hunnit bli så mycket att vi var tvungna att väcka honom igen. Men en powernap är bättre än inget!

Jag fick ut och körde lite intervallträning medan de andra vilade. (Peter snarkade faktiskt middag på soffan!) 
Min plan var att springa uppför soptunnebacken med stavar och gå ner.
Fan! Vad jobbigt det var! Haha! Jag mäktade inte med så många gånger. Det var så jobbigt att jag var rädd att snubbla på alla rötter och kottar. Jag vill ju inte vricka foten nu när jag börjat komma ingång.
Men jag hann iallafall få upp flåset rejält och sedan körde jag lite styrkeövningar inne istället.

Efter mellis gick vi ut. Barnens kusiner var och hälsade på hos farfar så de passade på att leka lite tillsammans. 
Vädret var dock väldigt oberäkneligt! Sol, regn, sol, regn och så lite mer sol och regn.

Det blev en sen middag vid 18 och den blev inte speciellt ro eller njutningsfull. Trötta barn resulterar i flygande mat, massa tjat och bök. Det blev raka vägen till sängen för de båda efter maten. 
Men det hanns med massa mer gap och skrik ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0