Söndag med kalas och lek

I förmiddags for jag och barnen iväg på kalas.
De klädde sig fina och Elsa lät mig tom. sätta upp pippilotter i hennes hår! Skräll! 😊
Albin ville självklart ha skjorta. Och slips! Men jag lyckades få honom på andra tankar. Jag tycker inte slips känns varken praktiskt eller säkert på ett lekland 😊
Vi stannade och köpte en blomma också. Det första Albin sa när jag läste kalasinbjudan för honom när vi fått den var att han skulle köpa med en blomma. Riktig charmör 😉 En rosa Gerbera med några strån blev det.

Barnen har inte träffats på väldigt länge så de var väldigt blyga inför varandra och ivriga att börja leka. 
Vi fick en timmes fri lek innan vi skulle samlas i kalasrummet. 
Jag hade fullt sjå att hänga med dem och jag ångrade ganska snabbt att jag sa till Peter att jag klarade åka själv 😊 
Albin såg jag inte skymten av stundvis men han klarade sig bra själv. Elsa behöver ju fortfarande lite hjälp med allt klättrande så jag hängde efter henne. 
Barnen bjöds på korv med bröd, saft, glasspinne, kex och popcorn.
Elsa lyckades vippa ut sitt saftglas två gånger.... 
Efter fikat var det bråttom ut att leka mera!
Vi var tvungna att bege oss hemåt efter två timmar. Jag tyckte det var alldeles lagom och det gjorde nog barnen också. Det blev faktiskt inga protester när vi gick för att klä på oss och ut till bilen. 
Båda somnade i bilen hem ❤️ Hela kalaset var ju under Elsas middagsvila men hon klarade det fint ändå.

Jag slängde i mig lite lunch när vi kom hem innan jag åkte vidare på jobb.
Barnen och pappan byggde lego för glatta livet.

Jag kom hem vid halv sju igen och hann säga godnatt till två nyduschade barn ❤️ Sedan tog jag med jycken på en långpromenad. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0