Yoganörd. Redan?! 😊

Visste ni att vi tÀnker cirka 90 000 tankar VARJE dag?!
Över 90% av dem Ă€r Ă„terkommande tankar. Tankar som vi tĂ€nkte igĂ„r och som vi kommer tĂ€nka imorgon ocksĂ„ osv.
75% av vĂ„ra tankar Ă€r dessutom negativa. 


TĂ€nk pĂ„ det ni! 😉

VÄr yogalÀrare bjöd in oss pÄ en liten fördjupningstrÀff nu ikvÀll och jag Àr sÄ glad att jag Äkte ivÀg pÄ den. Jag höll pÄ att strunta i det.
Hon hjÀlpte oss att bÀttre förstÄ vissa övningar, att hitta de rÀtta positionerna samt att berÀtta vilken inverkan det har pÄ oss.
MYCKET intressant och lÀrorikt!

Visste ni att forskningen kring Yoga har exploderar de sista Ă„ren och fortsĂ€tter. Det finns mĂ„nga studier som visar att Yogan faktiskt har effekt. Det Ă€r inte bara en flummig tantgympa! 

Jag har gÄtt pÄ tio yogalektioner, 90 minuter vardera, hittills och jag kÀnner redan skillnad. BÄde i kroppen och sinnet. Bara det att bli medveten om sin andning ger en otroligt mycket.


Börja yoga folk! 😊

Kommentarer
Postat av: Farmor

Bra gjort, grattis :-)

2016-04-12 @ 20:58:55

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0