Söndag

Idag har vi haft en hemmadag. Ursprungsplanen var egentligen någon utflykt då vi vaknade upp till en regnig morgon men vi kom aldrig iväg på något så vi blev kvar hemma.

Förmiddagen ägnades åt städ. Jag dammsög och moppade medan Peter skurade under badkaret.

Framåt lunch sprack himlen upp så vi var ute resten av dagen. Bla. klippte vi ner halva syrenhäcken. Alla hjälpte till 😊

Sedan tog vi en promenad. Albin cyklade och Elsa drog med sig dockan. Vi gick rundan runt hästhagarna och det tog tid.... Denna lilla stumpa gnällde, trilskade och larvade sig nästan hela vägen. Men runt kom vi tillslut

Pappan i huset åtog sig middagslagningen idag och löste det genom att åka och köpa pizza....

Syssling Lukas skulle spela fotbollsmatch borta i Edsbro vid 18 så vi tänkte åka dit och titta på men jag ångrade mig strax innan vi åkte och stannade hemma istället. Det är så få gånger man är själv hemma så jag tog detta tillfälle 😉 Skönt! Kaffe och lite Netflix i sängen.
Jycken var dock inte lika förtjust. Han var så olycklig över att större delen av familjen åkte iväg såhär på kvällen. Han kunde inte koppla av utan grät och väntade mest.
Lite efter 20 kom de äntligen hem igen och frid och fröjd i flocken ❤️
Barnen var slitna och hoppade direkt i säng.
Matchen hade de tittat på de första 10 minutrarna, sedan blev de rastlösa och lekte mest.


Jag har idag också hunnit inventera barnens ytterkläder inför höst och vinter. Pjuh! Inte kul!
Elsa har nog så hon klarar sig men till Albin behövs en hel del nytt införskaffas.
Dags att vinna på lotto 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0