Albin har lösningen!

Albins resonemang i bilen påväg ner till Linköping.

Albin: mamma, varför måste mormor och morfar bo så långt bort? Jag tycker de kan bo närmare oss. I Rimbo kan de bo!

Jag: ja du, de tycker nog att vi bor lika långt bort vi med. Men de har ju sina jobb nere i Linköping. Och landet.

Albin: men dom kan ju åka till landet på sommaren. Och till sina jobb då också.

Jag: det blir nog lite svårt tyvärr.

Sedan var det tyst en stund...

Albin: mamma, vi kan ju flytta närmareLinköping!

Jag: ja föreslå det för pappa. Men då blir det ju långt till farmor och farfar istället.

Albin: men pappa och farfar har byggt vårat hus hemma i sättraby så de kan bygga ett nytt hus åt oss nere i Linköping! Lite utanför Linköping. Och så kan farmor och farfar också flytta dit och bo bredvid oss.


När man är 4 år har man lösningar på ALLT ❤️


Kommentarer
Postat av: Farmor

Låter förnuftigt :-)

2016-12-30 @ 19:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0