Envisa sjuka!

Nu är vi inne på tredje veckan med sjukstuga. Jag är less!
I måndags trodde vi det var färdigt, jag ringde till dagis och friskanmälde och vi laddade för luciafirande på dagis dagen efter. Men så blev det inte.
Det dök upp knottror/prickar i ansiktet på Albin på eftermiddagen och innan läggdags tempade han 38+ igen.
Dagtid är han pigg och kry men framåt kvällen är han helt slut och febern smyger sig på igen.
Han är less på eländet nu. Han är relativt cool ändå att behöva vara hemma och försöka ta det lugnt men det märks att han längtar iväg till dagis, kompisar och mer stimulans.

Att missa luciafirandet var ju såklart ledsamt men han tog det bra. Det var inte hela världen.

Vissa knottror/prickar hade igår övergått till en liten skorpa eller sår. Vad det är vet vi inte? De kliar inte och finns inte någon annanstans på kroppen.


Idag är det jag som får hålla ställningarna här hemma med sjuklingen på förmiddagen.
Elsa är på dagis och hämtas av pappan efter lunch och då är det min tur att fara iväg på jobb.
Jag har en lång eftermiddag, med jobb och dubbelt yogapass var tanken. Jag har dock legat vaken sedan 04.... Min tur nu. Jag kände mig rejält sliten när jag kom hem igår eftermiddag. Och inatt slog nästäppan till. Jag känner mig rejält seg i huvudet. Igår kväll visste jag ta mig tusan inte vilken dag det var. Var helt bombsäker på att vi var i slutet av veckan men det var ju bara tisdag.

Aja, dags att försöka rycka upp sig lite och försöka få igång dagen och kroppen.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Krya på er. Ni blir bra innan det är jul. Jag kurerar mig 2 gånger per dag för att förebygga eländet... Hoppas det funkar.

2016-12-14 @ 11:05:01
Postat av: Janina

Ser ut som vattkoppor tycker jag.. Krya på er och hoppas ni blivit av med allt elände till jul iaf!

2016-12-14 @ 18:49:17
Postat av: Janina

Ser ut som vattkoppor tycker jag.. Krya på er och hoppas ni blivit av med allt elände till jul iaf!

2016-12-14 @ 18:49:18
Postat av: Janina

Ser ut som vattkoppor tycker jag.. Krya på er och hoppas ni blivit av med allt elände till jul iaf!

2016-12-14 @ 18:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0