Hejdå mörkret

Idag var det årets mörkaste dag. Skönt! Nu är den över och nu går vi mot ljusare tider sakta men säkert ❤️
Det behövs lite positiv energi nu. Jag har känt mig galet stressad de sista dagarna. Julstressen bara slängde sig över mig. Helt onödigt egentligen, jag behöver inte stressa upp mig. Vi ska enbart vara hemma och fira i liten skala. Lugnt och skönt med andra ord. Men det hjälptes inte tydligen.
Det kryper i kroppen på mig när jag inser att julblommorna redan nästan hunnit vissna ner innan julafton, eller att de fortfarande är så knoppiga att de kommer slå ut lagom till nyår. Julklappar ska vi inte ge andra än barnen och vi vuxna kör paketlek, men ändå stressar jag över det också. Och köttbullarna är fortfarande inte rullade. Peter tycker vi köper ett paket köttbullar men jag mår illa av bara tanken. Och julpyntandet av hemmet känner jag mig inte heller nöjd och färdig med.
En positiv sak är att granen som vi tog in igår sprider en fantastisk härlig jullukt här hemma. Så lite julkänsla börjar infinna sig!
Och hur det än är så blir det jul i vilket fall 😊

Till början av denna vecka hade vi vit backe ute men sedan igår har allt töat bort 😔 Istället har vi blankis här hemma. Livsfarligt!


Idag hämtade jag hem två spralliga barn på dagis klockan 12. De har nu gått på jullov! (Imorgon är dagis stängt.)
Albin längtar ordentligt till julafton och inser att det är nära nu. Vi har ett datumljus på köksbordet och han har stenkoll ❤️ Han väntar på att Tomten ska komma och lämna en lyftkran....
Elsa håller lägre profil. Hon längtar mer efter julmaten säger hon. Haha! Idag hade de fått julmat på dagis och hon hade ätit med god aptit.


Jag har nu ikväll varit iväg på terminens sista yogapass. Tråkigt.


Igår natt slog denna skönhet ut i badrummet ❤️

Denna gamla Hibiskus har inte blommat på ett par år, för jag har tyckt den varit så spretig och gles och klippt ner den. Men nu har jag lyckats hålla saxen borta och det gav utdelning! Dock ser jag ingen mera knopp men har man tur kanske det dyker upp ytterligare någon.
Synd bara att de blommar över så fort. Imorgon är den vissen redan 😔


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0