Helgen

Jag tog sovmorgon i lördags morse. Mycket välbehövligt efter flertalet nätter med knorrande och sparkande Elsa bredvid sig. Och vissa nätter en Albinmagnet också!
Peter har lessnat på Elsas spark och gnäll och lagt sig ute på soffan istället och lämnat mig i sticket. Snällt....

Elsa blev feberfri i fredags men har varit vääääldigt ostabilt i humöret. Gnällig och klänig. Och pappan har också känt sig krasslig.

Solen sken iallafall i lördags förmiddag så vi passade på att gå ut och andas lite frisk luft. Vi gick och spanade efter en möjlig julgran. Vi hittade en precis utanför tomten så vi slapp gå långt 😉

Sedan gick vi in och bakade pepparkakor.
Jag förundras över hur duktiga och skärpta barnen är nu för tiden gällande bakning och sånt.
Albin går in för det stenhårt och kör fullt ut.
Elsa är också väldigt fokuserad men kanske inte lika produktiv 😉 Hon åstadkom en elefantskulptur och EN pepparkaka 😉 och den fick hon äta upp själv med tanke på hennes rinnande näsa. Haha!
Även pappan var lite delaktig.

Resten av dagen skrotade vi bara runt här hemma.
Albin har som sagt mest ägnat sig åt bilbanebygge.


Söndagen inledde vi med lite fix och städ här hemma.
Pappan och Albin åkte bla. till affären för införskaffning av nya batterier till hans bilbanebilar 😉
Efter lunchen var jag rastlös och bestämde mig för att åka och jobba av måndagskvällens jobb. Skönt att slippa åka dit ikväll när det är mörkt och eländigt.
Jag kom hem igen vid fyratiden. Elsa hade inte behagat somna middag så hon var ganska labil till och från.
Det blev pasta och bacon till middag och äntligen åt båda barnen riktigt bra! Då blev det hemgjord glass till efterrätt. Mums!

Barnen är helt slutkörda varenda eftermiddag och stupar i säng varje kväll mellan 18.30-19, men ändå har det galet svårt att somna. Båda två! Elsa har ju börjat hosta nu när hon lägger sig så det är ju en orsak just nu, men annars då? Det tar över en timme för dem att somna. Varför blir det så?


Elsa gjorde sig fin med hårspännen ❤️

Nu syns hennes blåmärke i pannan efter att hon kraschade in i toalettdörren för ett par veckor sedan.
När jag bad henne gå och tvätta händerna innan vi började baka pepparkakor i lördags så sa hon till sig själv:
- Inte spjinga och slå huvut i döjen.
❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0