I måndags

I måndags morse var det dags för återbesök hos Naprapaten igen med knät.
Farmor mötte upp oss där och underhöll barnen i väntrummet under tiden.

Det är helt ofattbart hur bra knät blivit bara på en vecka sedan jag var där sist. Jag har haft konstant ont i stort sett i typ en många. Vissa kvällar och nätter har varit hemska med världens värk. Och att sitta halvtimmen i bilen hem efter efter jobbet har varit en pina. Många gånger har jag varit nära att stanna, gå ur bilen och skrika rätt ut och sedan gå hem istället. Den lilla böjen knät får när man sitter i sätet har varit förrädisk.
Jag fick tre övningar förra veckan som jag skulle göra en gång om dagen, samt att han tejpade knät.
Jag har gjort övningarna varje dag utom en (då var jag helt slut i kroppen efter yogan) och tejpen har suttit kvar. Dagen efter första besöket hade jag galet ont! Inte så konstigt med tanke på hans hårda knådande. Två dagar efter besöket var jag i stort sett smärtfri. Tre dagar efter besöket hade jag sjuuuuuk träningsvärk i låret på det tejpade benet. Om det berodde på yogan, mina övningar eller tejpen är oklart men sådan träningsvärk har jag aldrig haft. Det gick knappt att nudda huden utan att det gjorde skitont. Träningsvärken klingade sedan av och min värk i knät var bort! Jag fattar inte hur det är möjligt!
Visst känner jag av knät, det är inte helt som vanligt MEN jag slipper smärtan.

Naprapaten blev mycket förvånad och glad av nyheten men också mycket förbluffad och nyfiken över den enorma träningsvärk jag haft. Men det förblir ett mysterium 😊

Nu på andra besöket fick jag en rejäl omgång knådning igen och han kände stor skillnad. Jag med! Inte alls lika öm och lättretlig längre. Jag fick ytterligare en övning att fortsätta med samt ett tejpat vänsterknä. Jag känner ju av det knät också men lååååångt ifrån på samma sätt som det högra.

Den där grabben måste ju ha magiska fingrar och jag är nästan villig att gifta mig med honom! Haha 😊


Efter naprapaten tog vi en sväng till affären för lite handling och åkte sedan hem och åt lunch.
Albin hann åka lite traktor med farfar medan jag och Elsa gjorde bananpannkakor till lunchen.
Elsa tyckte inte om det och skulle absolut inte äta något. Men det slutade med att hon år fyra styckna plus en macka! 😉 Hade det funnits fler hade hon ätit dem också.
Albin åt tre och en macka.
Jag hann bara norpa åt mig två....


Vi provade också kläderna inför luciafirandet på dagis dagen efter. De blev så fina! ❤️ och var förväntansfulla

Men svåra att fånga på bild.


Farfar var snäll och kom in här på eftermiddagen så jag kunde åka iväg till jobbet ett par timmar innan Peter kom hem och avlöste. Jag hann tillbaka hem innan de badat och lagt sig ❤️
Tyvärr hann vi ju upptäcka prickarna i Albins ansikte, samt att han fortfarande hade lite feber vid läggdags. Så friskanmälan jag gjorde till dagis tidigare under dagen var förgäves. Och likaså pepparkakskläderna till Luciafirandet 😔


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka goa pepparkakor <3

2016-12-15 @ 21:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0