Ännu en sjukdag slut

Peter kom hem lite innan tre i eftermiddags och då drog jag iväg till jobb.
Farmor hade kommit en stund tidigare för att titta till oss lite också.
Elsa tempade 39,7 när hon vaknade efter tre timmars middagsvila. Och Albin tempade 39. 
Glass och jordgubbar lyckades jag lura i dem som mellis. Vilket också blev Elsas lunch.... 

Vid sex fick jag ett sms av Peter där det stod att Elsa låg på 40,3 och Albin 39,9! 
Usch! Det var som att någon stack en kniv i bröstet på mig när jag läste det. Stackars små! Tack och lov var jag nästan färdig på jobbet och visste att jag snart skulle vara hemma igen. Åkte förbi Apoteket på hemvägen för att fylla upp febernedsättandeförrådet.

Vid sju var jag hemma och jag möttes av en pigg och glad Albin i hallen ❤️ Alvedonen hade börjat verka.
Elsa sov redan.
Albin la sig också och somnade.
Elsa vaknade vid åtta och ville inte vara själv, hon kom upp och satt med oss i soffan. Hon och pappan tog varsin nattmacka

Hon fick en skvätt med Ipren också innan hon la sig igen framåt halv tio. Sedan dess har hon sovit.

Albin vaknade till lite halvt för en stund sedan. Eller han var nog mer sovande än vaken. Har var helt dyngblöt stackarn. Vi bytte pyjamas, kissade och nattmössepratade lite innan han fort somnade om igen. 

Nu ska jag också sova!
Peter sover redan ute på soffan sedan en stund. 

Vi hoppas på att det vänder imorgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0