Drama med lyckligt slut

I måndags förra veckan utspelades ett drama hemma hos oss!

Albin vaknade på morgonen och gick upp på toa.
Jag vaknade också då och strax efter hör jag:
- Åh nej! Mamma! Kom! Mamma koooom!

Först tänkte jag att han nog bara kissat lite utanför men när jag kommer in i badrummet möts jag av en chockad grabb som står och håller i sin älskade gosekanin i ett pincettgrepp. 

- Vad är det?
- Kaninen trillade i toan och är blöt! 
- Var det kiss i toan?
- Nä bara vatten! 
- Det var ju bra! Men den får ändå åka lite tvättmaskinskarusell.

Och då kom tårarna. Men det gick bra och han lyckades tom. sova middag utan sin älskade kanin.
Han var riktigt förvånad och imponerad över sig själv när han vaknade 😊

Kaninen mår också bra efter omständigheterna. Den blev som ny efter tvätten och torkade fort på elementet



Det dröjde 3,5 år innan Albin skaffade sig ett kärt gosedjur. Han har aldrig brytt sig om snuttar och nallar alls tidigare. Förutom en kort period efter att vi varit i Astrid Lindgrens värld sommaren 2014, då fick han en Pippidocka som han började sova med ett tag. Och Elsas lillagubben la han också beslag på... 
Men nu är det kaninen som gäller. Den håller han om hela nätterna ❤️ Men hädanefter får den inte följa med in på toan 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0