Igår och idag så här långt

Igår till lunch hade jag sällskap av en stor tjej vid bordet som absolut inte skulle sitta i sin stol och äta 

Under tiden låg brorsan och sov på soffan

Peter kom hem vid halv tolv och då drog jag iväg på mitt jobb. Det gick bra! Men jag blev skitvarm och tänkte att jag också höll på att insjukna men sen kom jag på att jag ju varit så duktig och tagit på mig mina stödstrumpor dagen till ära och det var därför jag svettades som en gnu. Så nä, inga stödstrumpor mer. Tyvärr! 

På vägen hem ringde jag och frågade om det var något speciellt Albin var sugen på och ville ha. Ja! Fick jag till svar men vad det var visste han inte... Det blev ett paket glass och proviva hallon jag köpte med hem och det blev uppskattat! 
Peter stod och stekte pannkakor när jag kom hem runt fyra och Albin kom rusande mot mig i hallen och berättade det.
Wow! Tänkte jag. Mår han sådär mycket bättre redan! Men nä, tio minuter senare låg han utslagen på soffan igen.
Två pannkakor åt han iallafall och glass till efterrätt.

Idag är det jag som har dagpasset här hemma igen. Peter har tydligen endel att göra på jobbet så jag får ta jobbkväll igen. Men han skulle iallafall försöka komma hem lite tidigare och avlösa mig.

Vi startade dagen slappt imorse. Båda barnen var vakna innan sju men vi låg kvar i sängen och drog oss. Iallafall jag och Albin 😉
Vid nio orkade vi masa oss upp ur sängen och göra frukost. Efter det fortsatte slappet i soffan. 
Vad glad jag blev när Albin tassade in på sitt rum och hämtade några fordon som han började leka med. Han har inte brytt sig om något sedan i tisdags.
Elsa som suttit utslagen bredvid mig i soffan i över en halvtimme hakade på och hämtade även hon lite maskiner.
Fast ganska snart tog deras ork slut.

Elsa la sig i sängen vid elva, somnade på en sekund och sover sedan dess. 2,5 timme nu!
Albin åt några skedar yoghurt till lunch och ett par jordgubbar. Lekte med legot i fem minuter och somnade sedan på soffan. Nu en timme senare vaknar han hör jag ❤️

Jag har sorterat allt återvinningsskräp vi samlat på hög för länge! Slängt ihop en kalops som puttrar på spisen samt bara suttit och glott lite ut i tomma intet.
Nu koka kaffe och försöka tagga till för att åka iväg på jobb om några timmar.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0