Söndag- onsdag

I söndags efter lunch lämnade vi av barnen hos farmor och drog vidare på jobb.
Efter jobbet släppte Peter av mig på Yogan. Medan jag yogade åkte han och åt och hämtade barnen och sedan tillbaka för att plocka upp mig.
Vi var hemma vid halv sju och barnen stupade i säng. Ingen av dem hade vilat under dagen.

I måndags hade jag och barnen hemma dag. 
Vi gick ut efter frukosten och gick en promenad. Vi gick hela vägen runt hästhagarna. 
Albin har kommit in den fasen då det ska plockas pinnar/grenar och släpa hem. Elsa hjälpte till 😊

Det var ganska ruggigt ute så vi gick in och plockade fram leran Albin köpte i lördags.
Roligt tyckte vi alla!
Albin tyckte min ankdamm var så fin så han gjorde en egen. Han var riktigt duktig att härma efter! 

Vi åt lunch och Elsa la sig. 
Albin ville inte vila utan slöade i soffan. 
Efter mellis kilade Albin ner till farfar och jag och Elsa lekte och plockade lite här hemma.
Jag skulle iväg på extrajobb när Peter kom hem. Jag kände mig inte alls pepp på det. Jag hade gått och frusit här hemma hela dagen och ville helst av allt bara krypa ner under täcket. Från början var planen att jag skulle ta med mig svärmor och extraknäcka lite men hon ringde under morgonen och berättade att hon låg hemma sjuk. 
Medan Albin var nere hos farfar tog jag med mig Elsa och åkte in för att möta upp Peter på hans jobb, lämna över Elsa och dra vidare till mitt jobb. Jag sparade en timme på det istället för att vänta med att åka tills han kom hem.
Jag betade av mina två jobbpass och var hemma till lite efter åtta. Oj vad jag hade längtat hem! 


Tisdagen började som den skulle.
Elsa var skogstokig här hemma innan de tillslut kom iväg till dagis. Humör delux!!! 
Förmiddagen flöt på för oss alla men vid lunchen på dagis vissnade Albin mer och mer. Han åt inte och satt där blek som ett spöke. Dom var lite bekymrade över honom men turligt nog kom ju jag ❤️  Och resten vet ni.
Den lille sjuklingen sov här i soffan ett par timmar under eftermiddagen, vaknade, mådde sämre och gick och la sig i sängen och sov lite mera. 
Resten av kvällen låg han utslagen på soffan och ojade sig med en öm feberkropp.

Natten var helt okej. Jag vaknade av att Elsa låg och gnällde efter "bappen"/nappen vid 04. Jag gick in till henne och känner att febern tagit henne också. Hon och jag bäddade ner oss inne i Albins säng och somnade om omgående. Albin låg inne i vår säng sedan tidigare under natten.
Vid 07 väcks vi av Albin som vaknat och insett att han ligger själv inne i dubbelsängen. 
- Alla har åkt! Börjar han gråta och letar.
När han hör oss inifrån hans rum kommer han och kryper ner hos oss också ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0