Nattstök, jobba och flytta

Igårkväll vid tio anlände mormor och morfar till oss. Båda barnen sov då gott, i tron om att de skulle komma till oss idag 😉

Natten blev dock strulig. Albin vaknar varje natt och är ledsen. Jag vet inte om det har med drömmar att göra eller om det är pga. febern och sjukan? 
Han är knappt ens vaken och pratbar utan bara ledsen och förtvivlad.
Jag var in till honom ett par gånger efter att jag lagt mig vid elva.
Peter hade somnat på soffan med tvn på så han hörde inget.... Morrrr! 

Under natten vaknar jag och inser att vi är fyra styckna i vår säng. Igen.
Albin har kommit in utan att jag märkt något och Peter hade hämtat in Elsa.
Elsa hade ytterligare en knorrnatt. Troligen pga. täppt näsa och tänder. 
Albin väcktes av Elsas knorr och så var det igång igen. Elsa ville helst gå upp tror jag, men klockan var typ fyra tror jag. Trångt var det i sängen också! Båda ungarna trängs med mig på min halva av sängen och samtidigt har Peter mage att påstå att det är lika trångt på hans halva av sängen! Morrrr igen! Han hade tom. 5 cm tillgodo ute på hans kant! Vilket enligt honom var minimalt. Men jag hade noll cm tillgodo med ett barn klistrat på båda mina sidor. 
Jag tog med mig Albin in till hans säng och så sov vi vidare där.
Peter fick ta matchen med sura Elsa 😉
Nästa gång vi vaknar är vid åtta! Sovmorgon! 😊

Albin såg direkt att det stod fler än bara våra skor i hallen och förstod att mormor och morfar redan kommit till oss och låg nere i källaren. Han och Elsa fick bråttom ner!

Jag åkte in till jobbet vid halv tio. Jag lurade med mig mamma så hon hjälpte mig. Det gick bra!
Vi var hemma igen lite efter ett. Jag bytte kläder och Peter och jag satte oss i bilen in mot Stockholm. Vi ska hjälpa Jessica och påbörja deras flytt. 
Nu är vi snart framme!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0