Fredag med plundring och bråkigt barn

Jobb för mig igen och tidig morgon. 
För första gången på hela veckan sov jag hela natten utan ett endaste uppvaknande, båda barnen var pipfria och sov gott. Detta resulterade i att jag kände mig fantastiskt pigg när klockan ringde 05:40. Jag hann inte ens somna om mellan snoozningarna! Helt galet för att vara mig! 😉 

Det snöade nog mer eller mindre nonstop hela dagen och när jag åkte hem var det helt galet halt!
Men så vackert!!!

När jag kom hem vid halv tolv kommer Albin rusandes ut i hallen 
- Kommer du hem redan?! 
- Ja. Är det inte bra? Ska jag åka igen?
- Ja gör det! Vi skulle ju pyssla nu.

Asså tack för den! Själv längtade man ju hem....
Men jag stannade kvar hemma ändå 😉
Vi åt ärtsoppelunch och efteråt la sig barnen. Elsa somnade men Albin hade som vanligt svårt att koppla av och det var många turer ut och in från hans rum.
Vi/han är inne i en sådan där jobbig period igen. Han äter dåligt, lyssnar inte, vill/kan inte gå på toa och är stundvis helt likblek av trötthet men vägrar tillåta sig själv att koppla av. Jag är helt säker på att allt detta hör ihop. Allt hänger på hans dumma mage. Och inte blir det lättare när han inte ens vill. 
Vi har blivit riktigt duktiga på att avläsa hans beteende när han behöver besöka toan men själv bara försöker förneka och inte låtsas om behovet. 
Men vissa gånger hjälper inte vår uppmärksamhet.

Jag och hunden tog en promenad och njöt 


Pappan och Albin drog iväg en snabbis till affären på eftermiddagen och jag och Elsa gick ut efter en liten mellis.
Det blev en väldigt kort ute utevistelse, för när pappan och Albin kom tillbaka hem och det visade sig att Albin inte ville vara ute ville ju givetvis inte Elsa det heller. 

Pappan stod för middagen och medan den lagades fick Albin rumsarrest. Tröttheten kom ikapp och med ett fruktansvärt humör.
Dagen till ära så åt barnen middag! Båda har dissat middagen fullständigt de flesta dagar denna vecka så det var fint att se dem äta och be om mer!

Efter maten plundrade vi granen. Den började barra så förskräckligt! 
När nästan allt var bort plockat upptäcker Albin att det faktiskt ligger två "paket" längst in vid stammen nere i granen.
- MEN!!! Titta! Det ligger ju paket kvar i granen! Kanske tomten var hit och la dom där när vi satt och åt och inte såg?! 
Hihi! Sötnos ❤️
Varsin liten chokladbit och varsin klämmis innehöll "paketen" och det var två mycket nöjda barn som smaskade upp det 😊

Tyvärr blev det inget fredagsgott innan vi gjorde kväll för Albin fortsatte med sitt nonchalanta beteende.
Jag smet ner i ett varmt bad och Peter fick lägga båda barnen 😉
Albin somnade omgående men Elsa höll som vanligt på att trilskas en stund innan hon la sig till rätta och började snarka.
Resten av kvällen spenderade vi på varsit våningsplan. Bara att vänja sig vid det tydligen.... 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0