Mitt nyårslöfte 2016

Jag har inte tagit mig an något nyårslöfte på flera år för jag vet att det ändå inte kommer resultera i något, men i år har jag faktiskt kommit på ett väldigt bra och givande löfte som jag hoppas vi kommer efterleva.

Vi ska minst en gång i veckan ha en vegetarisk middag på menyn!
En ordentlig utmaning må jag säga. Vegitariska måltider har i stort sett varit obefintliga här hos oss tills nu. Sedan blir det en omställning då vi älskar alla varianter av kött samt att jag har noll koll i den vegetariska världen. 

Hittills har det gått bra! Vi har bla. ätit linsgryta, veg.biffar och sparrissoppa. 
Men man måste verkligen tänka till. Idag höll jag nämligen på att servera kräftstjärtar i soppan men jag hann hejda mig i sista sekund 😊

Det var tänkt att jag skulle göra bananpannkakor till efterrätt men pappan kom hem med semlor, så de fick bli efterrätten istället. 


Barnen var inte överdrivet imponerade av soppan idag. De åt sitt bröd, paprikan och blomkålen.
Inte heller semlorna blev någon succé. 
Albin åt bara locket för han gillar inte grädde och det hjälpte inte att jag skrapade bort den. Istället satt Elsa enbart och slickade i sig sin grädde och blev sur för att hon hela tiden blev kladdig om fingrarna 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0