Rensning

För tredje morgonen i rad kommer Albin intassande till oss och kryper ner under täcket hos mig strax efter att väckarklockan ringt första gången. Han har nog en inbyggd klocka i sig 😊

Medan Elsa sov middag och Albin satt bänkad framför Blixten passade jag på att rensa bland mina papper som lagts på hög/röra i en låda. Allt från gamla räkningar, timrapporter, anställningsavtal, deklarationer, försäkringspapper och gamla tidningar. Jag HATAR allt vad "viktiga" papper heter! Därför är det så lätt att öppna lådan och slänga ner eländet och stänga igen 😉 Men nu är det gjort för ett år framöver! 

När pappan kom hem tog han med sig Albin och åkte för att hämta en grej. Elsa blev så förbannad när hon inte fick följa med. Jag stod mitt uppe i middagslagningen och under tiden klädde hon på sig stövlar, tröja och mössa helt själv. Vantarna försökte hon med men klarade inte. Sedan plockade hon med sig en kastrull och lite plast mat och sa att hon skulle gå ner till "Tata"/farfar. Så söt! ❤️ Hon hann inte så långt för Albin och pappan kom hem igen och vi satte oss och åt riktig mat istället. 


Idag har det regnat hela förmiddagen och all snö är nästan borta och tom. all is. Galet hur fort snön kan töa bort! Kommer det mer denna vinter tro?
I måndags stod dessa där i en snöhög. 
Idag ser de ganska strandade ut. 

När jag åkte hem från jobbet var det +4 och typ ösregn. Helt plötsligt blev det nollgradigt och ösregnet förvandlades till ett yvigt snöande. Snabba svängar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0