Syskonrelationen

För några veckor sedan när jag hämtade barnen på dagis fick jag höra något som egentligen visste, men som gjorde mig riktigt stolt och varm.

En av pedagogerna säger:
- Jag måste bara tala om ännu en gång vilken fin person Albin är. Han är så lugn och fin och så omhändertagande av sin lillasyster. Det är så fint att se. 

Ja, ni förstår. Jag blev mäkta stolt och glad att få höra det, för även om vi vet detta så har vi det väldigt kämpigt hemma stundvis och undrar var denna goa grabb är. 

När vi sedan kom ut i kapprummet och klädde på oss så kom en av pedagogerna från stora avdelningen ner  och säger:
- Jag måste berömma Albin för hur mån han är om sin lillasyster. Han tar henne i handen när de kommer in här på morgonen och kramar om henne och håller ett halvt öga på henne under dagarna.

Och där höll ju jag på att tuppa av av stolthet! 😊 Både jag och Albin åkte hem med huvudena högt.


Visst är kärleken mellan dessa två stor och den har börjat träda fram mer och mer de sista veckorna. De leker tillsammans på helt annat vis och samspelar och tar hjälp av varandra.
Givetvis bråkar dom också men det glömmer man fort bort när man ser dem ha kul tillsammans och har utbyte av varandra ❤️❤️

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, Albin är en mycket speciell person. Alla kan önska ett syskon som han. Min bror är också sådan nu, fast jag kan inte komma ihåg att han var det när vi var små... Han betyder så mycket för mig och det tror jag Albin kommer att göra hela livet för Elsa. Det är så roligt att se.

2016-01-04 @ 20:16:28
Postat av: Mormor

Ni har otroligt fina barn, de är så glada för varandra. Och de är lättsamma att vara tillsammans med. Albin är så klok,duktig och omtänksam. Vi hade så mysigt när han var här.

2016-01-05 @ 13:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0