Förtjusning och skräck

När jag stod i köket och grejade med middagen idag kommer Albin in utifrån och säger:
-Mamma!!! Titta vad jag hittade!!!
Och visade han mig en liten liten sådan där gul nyckelpiga som han hade på fingret.
-Oj vad fin! Men släpp ut den igen. Den vill ju vara ute. Sa jag till honom.

Han släppte ut den, kom tillbaka och sa:
- Men den var ju så vacker!
Haha! Älskade lille pojk ❤️

Grabben är galet intresserad av kryp och insekter. Det händer ofta att han glad i hågen kommer med en snigel eller skalbagge i handen och visar upp. Jag blir inte alltid så imponerad 😉 Men jag tycker det är väldigt bra att han inte räds kryp och sånt och vill undersöka saker och ting. Till en viss gräns såklart.

En närgången inspektion av några kryp som han hittade på maskrosen 


Elsa skriker istället rakt ut så fort hon ser något litet kryp. Och enligt henne är alla kryp "bindel"/spindel.
När Albin fyllde år fick hon en klänning med fjärilar på i ett paket och hon utbrast "bindel på!"/spindel på när hon såg den. Haha! 
Är det en myra en meter ifrån henne blir hon helt paralyserad och förstelnad och förskräckt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0