Semesterveckan...

Min semestervecka lider mot sitt slut men tro det eller ej så har den faktiskt känts väldigt lång och avkopplande. Jag har inte gjort några ansträngningar i onödan utan mest bara läst bok, spelat spel och sovit. Det är tre saker som typ aldrig hinns med tillräckligt efter man fått barn.
Denna vecka har jag tex. läst ut tre böcker och nästan kommit halvvägs i den fjärde! Det är mer än vad jag läst sammanlagt de fyra senaste åren 😊

I tisdags var det jag och Albin som tog morgonpromenaden med jycken eftersom mormor, morfar och Siv åkte in till stan kvällen innan.

Pappan började bli lite rastlös så vi for iväg på en liten utflykt ner till Kisa via Ulrika. Lite glass och fika intogs innan vi åkte hemåt igen.

I onsdags mötte jag upp syrran inne på stan vid lunch för lite reashopping. Blev en hel del inhandlat både till mig och barnen. Men faktiskt mest åt mig för ovanlighetensskull!
Peter och barnen besökte Fenomenmagasinet i gamla Linköping under tiden.
På hemvägen stannade vi till hos John Deer så Albin fick kika lite. Elsa tupplurade i bilen så jag satt kvar med henne.

I torsdags fixade Albin lunch åt oss alla. Hasselsoppa stod på menyn. Den bestod av enbart gräslök och till den serverades Ramlösa med is i. Han la ner hela sin själ i tillagningen, dukningen och serveringen. Mycket gott! 😉

Elsa knaprade glatt i sig alla sina tilldelade gräslöksstrån samt en nyskördad liten gurka ❤️

På eftermiddagen åkte vi ut till Helen och Nichlas för att spana in alla maskiner samt fika.
Därifrån skjutsade Peter in mig till stan där jag skulle tillbringa kvällen med mina bästa vänner ❤️ Mat och dryck och massa snicksnack uppe bland takåsarna och blixtrande himmel borta i horisonten ❤️

Peter var snäll och kom in för att hämta mig framåt 02 tror jag. Kvällen passerade otroligt fort och alkoholen slank väldigt lätt ner....
När jag vaknade vid 7.30 dagen efter mådde jag så jävla dåligt! Jag ville bara sjunka genom jorden. Fy så bakis jag var.
Det blev ett besök med huvudet i en hink (med en envisen Elsa ståendes bredvid) och intag av huvudvärkstabletter innan jag lyckades somna ifrån yrseln, illamåendet och migränvärken.
Nästa gång jag vaknade var klockan 12.15. Helt ofattbart att jag fick vara ifred så länge och fick sova ruset av mig. Haha!
Resten av dagen var dock en pina ändå. Galet trött, illamående och yr. Jag låg mestadels, antingen i sängen eller ute i hammocken. Jag vet inte hur många timmar jag sov den dagen. Vilade middag tillsammans med Elsa gjorde jag också och efter det skallade hon mig på munnen och spräckte läppen på mig! Haha!

Lite innan läggdags fick barnen, Peter och morfar för sig att gå upp till fotbollsplanen och spela lite. Jag orkade bara masa mig dit en pytteliten stund för att titta på. Tog istället en liten runda med jycken.

När barnen hade lagt sig hade jag piggat på mig såpass att jag lurade med mig pappa och Peter ut på en liten fisketur på sjön. En väldigt vacker och stillsam kväll på sjön ❤️
Vi metade lite Aborre. Fick några napp men de var så små.

När vi kom hem spelade vi en omgång spel igen. Säkert för tionde gången denna vecka 😊

Idag vaknade jag redan vid 06 och kände mig helt ledbruten i kroppen. Ryggen värkte så jag höll på att bli tokig! Omöjligt att somna om och med tanke på alla timmar jag sov dagen innan så borde jag ju varit relativt utsövd 😊
Elsa började knorra så jag flyttade över till hennes säng. Hon sov ytligt och oroligt. Höll mig både i näsan, örat och i ögonen samtidigt som hon tuttade på nappen rakt i mitt öra. Jag låg mest och vred och vände på mig i en evighet med en ömmande rygg.
Märkligt nog vaknar jag inte förän vid 11 igen när Peter ruskar liv i mig. Haha! Jävlar vad jag har sovit!

Efter frukost/brunch/lunch packar vi ihop alla våra pinaler och styr hemåt vid 12-tiden.
Båda barnen var vakna hela resan och väldigt gnälliga bitvis. Men resan flöt på bra! Vi stannade i Saltå kvarn för en bensträckare och fika. Sedan körde vi sista biten hem med ett snabbstopp på Ica.
Vi var hemma vid 16. Vi hade sällskap av mörka moln och några regnstänk på håll hela resan och de följde med oss hela vägen hem. Men det kom aldrig ända hit.
Vi packade upp, åt korv med bröd till middag, duschade och tittade på bompa innan barnen damp i säng vid 19.
Albi har haft supersvårt att somna om kvällarna hela veckan och det var samma visa även idag här hemma. Han lyckades tom. smyga sig ut och kila ner mot farfar innan Peter fick syn på honom. Jäkla unge alltså! Men det är första gången han gör något sådant. Dock inte sista troligtvis....

Elsa hade fullt sjå att plocka av alla mogna smultron när vi kom hem ❤️