Gammalt fast nytt

Jag har precis rotat fram min låda med gamla sängtextilier. Och då menar jag GAMLA! 
Det är lakan och örngott jag fått/ärvt av farmor och mormor. Med bröllopsmonogram, broderier och söta små spetsar. 
Tänk vilket jobb att sy dessa! 

De flesta av dem har nog legat orörda och oanvända hela tiden. De var helt fria från skrynklor och onödiga veck och sådär hårt och prassligt som pressat/manglat tyg är. Säkert är de stärkt också. 
Men tyvärr har de legat och börjat gulna nu såg jag. Kanske inte så konstigt egentligen, med tanke på att de är väl ändå över 50 år gamla. 

Men nu är de inte sådär perfekta längre, de ligger nämligen inslängda i tvättmaskinen i skrivande stund. 
Min tanke är att de kan komma till användning i husvagnen. Istället för att ligga nedpackade i en låda i 50 år till. 


Kökshanddukar fanns det också i lådan! En hel hög. Även de sådär perfekt släta och vikta. Oanvända. Med mormor och morfars monogram.
Jag behöver inte köpa mig en endaste diskhandduk till i hela mitt liv 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0