I lördags

I lördags vaknade vi upp till en usel dag. Både gällande humör och vädermässigt. 
Peter kände sig fortsatt krasslig och barnen var på usla humör. 
Jag hade jobb inplanerat, jobba av söndagens jobb i förväg, så jag åkte hemifrån redan vid 8.30. Helt ok med tanke på atmosfären hemma 😉

Regnet stod som spön i backen mestadels hela dagen så det var perfekt att jobba.
På hemvägen stannade vi till på en ekologisk liten handelsträdgård. Jag åkte därifrån två Pelargoner rikare. 
Plockade med mig Vera hunden och åkte hem. Var hemma framåt 14 tror jag.  Barnen hade fortfarande pyjamaser på sig!!! 
Vi tog en fika och trotsade sedan vädret och gick ut för att rasta barnen. Och hundar 😊

Peter kände sig lite piggare och började meka Audi. Bromsarna var dåliga så han hade ombesiktning. 
Jag tror han höll till under bilen resten av eftermiddagen. Varför ska saker vara lätta?


Natten med två hundar gick bra! Jag hade fått instruktioner om att hon brukar sova i din bur på golvet i sovrummet. Jag körde på det spåret men gick tillslut bet. Hon vankade bara av och an och ville så hiskeligt gärna komma upp i sängen. Tillslut gav jag upp och låtsades inte om att jag märkte att hon hoppade upp. Efter det sov vi gott hela natten allihopa. Med två hundar i sängen. Vera låg i mina knäveck och sov som en liten gris ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0