Inte som jag tänkt

Jag min nöt klädde på mig jeans imorse! Jag höll på att smälla av i värmen.

Jag gjorde tvärtemot alla andra idag också, istället för att smita hem tidigare så tog jag på mig extratimmar.
Farfar hämtade barnen på dagis och farmor mötte upp dem här hemma.

Jag hade några ärenden att utföra mellan jobben och var tvungen att tränga mig in där allt annat folk var. Helt galet vad denna stad invaderas till denna dag. Det mesta av handlingen var iallafall avklarad sedan tidigare i veckan så jag kom ganska lindrigt undan ändå. Och vi kör ju lite knytis så det är inte så mycket vi måste mecka med. Skönt!

Jag var hemma strax efter 15. Möttes av två barn. En arbetande Albin och en nyvaken och grinig Elsa som hängde runt farmors hals.
Peter kom hem strax efter. Jag hade ingen energi kvar till att laga middag så Peter köpte med sig en färdiggrillad kyckling och potatissallad. Perfekt! Men fy vilken tjafsig middag barnen ställde till med 😔
Min vision av denna eftermiddag var att vi skulle vara glada och sams och fira in sommarlovet. Jag hade ordnat varsin present till dem och vi hade bestämt att överraska dem med en tur till Drömkåken för att äta glass. Albin har bett om det i flera veckor. Men båda två höll på att tramsa med maten. Albin vägrade smaka på potatissalladen och Elsa tycker tydligen inte alls om grillad kyckling, hon slängde iväg bitarna över bordet och åt bara paprika. 
Efter mycket om och men åt iallafall Albin ganska mycket kyckling och faktiskt hela den lilla klicken potatissallad han hade på sin tallrik. 
Elsa erbjöd jag lite rester med makaroner och korv det åt hon nästan upp, så de fick sina presenter och glass.
Albin fick en ångvält och Elsa fick ett par nya skor. Båda blev nöjda. 
(Elsa har ett par splitter nya sandaler som hon VÄGRAR använda. Hon har knappt ens provat dem. Jag fattar inte varför?)
Vi åkte bort till Drömkåken och köpte oss varsin glass. 
Allt började lugnt och fint och trevligt men fick ett abrupt slut. Tyvärr 😔
Albin råkade lägga en blöt prutt i byxan. Han sa ingenting men jag såg på honom att det var något. Så det blev till att åka hem. Med två arga och sura barn.

Jag duschade barnen och pappan började mecka bil. Igen... 
Ungarna var galet trötta och griniga. De somnade ovaggade efter lite bompa och en saga ❤️

Peter har stått med huvudet i motorhuven på saaben hela kvällen.
Jag har försökt jobba ikapp i tvättstugan samt börja packa inför söndag. 

Nu blir det sängen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0