Måndag 13.e Juni

I måndags var det en sådan där fin dag ❤️ Efter frukosten for barnen och jag iväg till en handelsträdgård och köpte blommor.
Dom var superduktiga och lyssnade på vad jag sa ❤️
De köpte med sig varsin glass hem som de åt efter lunchen.

Båda la sig för vila och båda somnade nästan på stört!
Jag gick ut och plockade rabarber och strax efter öppnade sig himlen och det kom en riktig åskskur. 
Jag slängde ihop två rabarberpajer medan ungarna sov och började sedan göra mig iordning i lugn och ro. 
Vi skulle ju nämligen in till Stockholm och fira Albins gudfar som tog studenten! 
Peter kom hem lite tidigare och klockan 17 var vi på plats till bjudningen.

Barnen fick testa på att vara stadsungar för en kväll. De hade dukat upp på deras innergård och det var helt perfekt!

Det fanns några jämngamla kompisar till barnen och några trehjulingar och lite bollar och sånt. Det var staket mellan innergårdarna så de kunde inte smita iväg någonstans= vi behövde inte passa på dem konstant 😊
Albin cyklade på trehjulingen för glatta livet och ville inte släppa den. Han satt tom. på den och åt efterrättsglassen bara för att ingen skulle ta den. Han som aldrig trampar trehjuling här hemma! Men på asfalt var det väl lättare.
Elsa försökte också men blev bara arg när hon inte lyckades. "dumma cykel!" Satt hon och skrek på dem och slog med händerna på styret ❤️

Sverigematch var det ju också och eftersom det var många fotbollsnördar på plats så hade de fixat med en tv ute också. Haha!

Vid 21 var barnen helt slutkörda och vi tackade för oss. Innan vi styrde hemåt borstade vi deras tänder och satte på dem pyjamas, så när vi var hemma framåt 22 var det bara att slänga dom i säng. Smidigt! 
Båda höll sig vakna timmen i bilen hem!
Jag tror hela familjen sov inom en timme. Trötta! 😊 


Det var faktiskt på dagen 13 år sedan jag tog studenten! (Fredag den 13.e 2003) Helt galet så fort tiden gått.... 
Jag lyckades faktiskt hitta min student mössa dagen till ära 😉
Före och efter skönhetsförvandlingen 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0