Måndag- torsdag

Vi kom hem från Linköping vid 15 i måndags. Resan gick bra men fy sjutton vad barnen börjat gnälla! Det har alltid gått så bra att åka med dem och inget gnäll om när vi är framme eller att de är hungriga osv. 
De sov båda två en stund men vaknade när vi närmade oss Södertälje och trafiken tätnade. Suck!

När vi kom hem packade vi upp och slängde ihop lite mat snabbt. Sedan var vi ute fram till läggdags. Fixade lite i trädgården och husvagnen bla. 
Barnen lekte att de sov och åt frukost i husvagnen. Albin bjöd Elsa på tomtegröt 
Albin hade jättesvårt att somna på kvällen och natten till tisdagen var trasslig 😔 
Elsa knorrade och kom in till oss och låg och drog mig i örat resten av natten.
Albin vaknade och trodde han kissat i sängen, vilket han inte hade utan hann ut till toan och göra det. Han somnade iaf om i egna sängen igen. 
Jycken hade ont i magen och hade även han svårt att sova. Han tassade omkring och pockade på uppmärksamhet för att bli utsläppt och äta gräs.
Däremellan sov jag oroligt. Det är ju så jäkla ljust ute dygnet runt nu och jag trodde jag försovit mig varje gång jag vaknade till. 

Tisdagen startades med att jag skulle hinna förbi dagis och lämna barnen innan jobbet. Peter skulle med en buss in till Stockholm på utbildning. 
Barnen tyckte det var lustigt och roligt att jag lämnade dem och fröken på dagis blev förvånad att se mamman komma på morgonen 😊 Det är ju alltid pappan som sköter lämningen i vanliga fall. 
De försvann in snabbt och jag hann inte ens få någon puss och kram från dem. Men vinka i vinkfönstret hann vi med! ❤️ Och jag hann i tid till jobbet också! 

Elsa stupade i säng när vi kom hem efter lunch och jag och Albin la oss på soffan framför en film. 
Eftermiddagen spenderade vi ute. Barnen hjälpte farfar städa bilen bla. 

Det var fruktansvärt varmt ute! Solen kändes som typ 100 grader även vid fyra på eftermiddagen. Helt galet! 


Onsdagen började med två trötta och gnälliga barn. Det är ett sjå att få upp dem ur sängarna och klä på. Tjat, tjat och tjat. 
Jag och Peter har för den delen också väldigt svårt att ta oss ur sängen när klockorna ringer. 
En regnig förmiddag var det och temperaturen var nästan 20 grader kallare än dagen innan!

Jag var fruktansvärt trött. Och helt slut i kroppen. Sådär äckligt trött att man knappt kan hålla ögonen öppna.
Albin somnade i bilen hem! 
När vi kom hem från jobb och dagis la jag Elsa i sin säng och bäddade sedan ner mig och Albin i vår säng, satte igång en film åt honom och sedan sov jag en timme. Såååå skönt! Men nog sjutton var jag lika trött resten av eftermiddagen ändå. 
Elsa var också trött och henne fick jag väcka vid 15! 

Jag och Peter har tillbringat endel tid ute i husvagnen om kvällarna. Peter har bla. meckat lite med toan som inte gått att spola ordentligt och jag har påbörjat städningen. 
Det tar sin lilla tid att få den att kännas "vår". 
Barnen väntar ivrigt på att sova första natten i den ❤️

Torsdagsmorgon (idag) var lika trött den. Jag hörde inte ens min väckarklocka. Elsa låg på badrumsgolvet och illtjöt vid påklädningen. 
Lika sur var hon när jag hämtade hem dem från dagis. Hon gnällde och muttrade hela vägen hem och de sista kilometrarna hade jag fullt sjå att inte låta henne slumra. 
Jag och Albin belägrade soffan när Elsa tupplurade. Jag har inte varit lika trött idag tack och lov!
Efter mellis gick vi ut. Kallt och ruggigt! Ingen sommar längre 😔
Efter middagen passade jag på att dammsuga här inne medan de andra var ute och grejade med husvagnen. Den ska ombesiktigas imorgon så den står nu påkopplad på bilen och redo för avfärd. 
Barnen tvångsduschades, under höga protester. Somnade gjorde de ganska omgående.
Jag har varit galet sugen på godis ikväll och varit nära att slänga mig i bilen och åka 1 mil enkel resa till affären för att köpa mig godis! Men jag höll emot och nöjde mig med några kex med ost och lite choklad som jag hittade i skåpet.

Peters gamla TV-bänk som vi lessnat på  lyckades jag få såld och hämtad ikväll också. Mycket bra! 😊


Nu godnatt. Upp tidigt imorgon också.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0