Tisdag med sjukstuga

Barnen hölls hemma från dagis pga. hosta så jag tog VAB-dag.
Albin har hostat sedan i helgen. Riktig rosselhosta från långt ner i magen.
Elsa började även hon hosta i måndags och fick också stanna hemma. 
Men för övrigt är det inget fel på dem. Varken feber eller snoriga.


Strålande dag igen och barnen har galet bråttom ut efter frukosten!
❤️ Vi tog igen oss lite på en filt i skuggan under äppelträdet ❤️
(Elsa vägrar kjol och klänning igen = ledsen mamma 😉 Hon vill bara ha shorts, som storebror... Jag tvingade på henne en klänning denna dag. Hon skrek medan jag satte på den men när den väl var på var hon så nöjd så. Och fin 😉)

Vi fick fick besök också! Av min chef, eller jobbarkompis som hon kallas här hos oss. Albin tjatar ju hela tiden om sin jobbarkompis och då kontrar jag med att jag också faktiskt har en jobbarkompis 😉
Hon kom hit med sin hund. En snygg liten tjej enligt Nico som nog blev lite kär. Hon fick honom tom. till att leka lite. Han som i stort sett aldrig leker med andra hundar. 


Albin och jag slöade i soffan medan Elsa sov middag. 

Till frukost boostade jag oss med varsin bärsmoothie och till eftermiddags mellis sörplade vi oss varsin grön smoothie. Nyttigt!
Barnen älskar det! Helt perfekt 😊

Albins horn växte fram på eftermiddagen och han var riktigt uppkäftig och dryg de sista timmarna innan läggdags. 
Vi satte upp markisen och vindskyddet till husvagnen. Öva lite så vi vet hur det ska vara när vi framöver åker till någon camping. Så campinggrannarna slipper skratta åt oss 😉

Jag slängde barnen in i duschen innan sängen. Det är helt ofattbart hur lortiga de lyckas bli såhär års! 
Elsa har redan hunnit samla på sig massor skrubbsår. Hon har de senaste dagarna skaffat sig snubbelfötter. På bara ett par dagar har hon lyckats stå på huvudet ner från två olika trappor bla. Tack och lov bara ett trappsteg. 
I måndags skrapade hon i samma knä två gånger och dagen efter ytterligare en gång. Och stickor under fötterna har hon också skaffat sig! 
I måndags plockade jag en fästing på Elsa och dagen efter en på Albin. USCH! Hemska djur! Vaccinera eller inte? Vi kan inte bestämma oss.... 



Kommentarer
Postat av: Inez

Åh, vilka mysiga bilder! :)

2016-06-01 @ 16:14:26
URL: http://mazraegangall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0