Blåsig påskdag

Klockan är inte ens tio och jag har precis duschat och bäddat ner mig i sängen!
Är helt slut ikväll. Ingen lust till något och bara skit på tv. 

Barnen trasslar fortfarande om nätterna. Eller nu turas de om lite men en hel natt utan något trassel var länge sedan. Och så vaknar dom alldeles för tidigt om mornarna. Idag långt innan 07 trots klockomställningen. Dom nöjde sig en stund med att ligga kvar i sängen och kolla tv. Skönt. Men trångt. Och nästan lite farligt! Helt plötsligt kan man få ett litet finger in kilat in under sitt stängda ögonlock, eller ett finger upp i näsan eller på tok för hård klapp på kinden. Man måste nästan "sova" med ett öga öppet.

Efter frukosten var det bråttom ut! Solen sken ju och Albin är så ivrig.
- Det är faktiskt jättevarmt idag ute! Solen skiner. Jag vill ha springskor och ingen jacka. Tjatar Albin.
Dessvärre var det väldigt blåsigt idag upptäckte vi. Kalla vindar som bara den stundvis. Synd! Men tillräckligt torrt ute för första dagen utan galon eller överdragsbyxor iallafall. Härligt! 

Och för tredje gången denna påsk hade påskharen varit här och lämnat ägg ute. 
Turligt nog är det en väldigt klok hare som förser våra barn med hyfsat nyttiga ägg 😉 

Albin var bara ute en stund i förmiddags innan han lessnade på kyliga blåsten och gick in istället.
Jag och Elsa fortsatte greja ute. Rensade och gödslade rabatter bla.
Peter var inne och hade besök av sin bror.

Flera gånger beklagade Albin sig.
- Det finns inget att göra....
Oroväckande! Ska han redan börja så!? Han som alltid varit så duktig att hitta på saker och sysselsätta sig själv.

Efter lunchen stupade en väldigt trött Elsa i säng medan pappan och Albin la sig på soffan.
Jag for iväg på jobb och därefter yoga. 
Och det gick bra. Sista yogalektionen idag men troligtvis fortsätter jag en kurs till. 

Jag var hemma strax efter 19. Albin var fortfarande vaken och väntade på mig. Han ville ha mamma godnattpuss och kram ❤️ Han är väldigt mammakär på kvällar och nätter just nu ❤️
Jag var vrålhungrig och slängde i mig mat och landade sedan på soffan en stund. Och nu ligger jag här i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0