Hemmamåndag ❤️

Det var en skön känsla att få vakna upp till en ledig måndag och ny vecka.
Förra veckan var jobbig och stressig. Förberedelserna inför kalaset åt nästan upp mig och så en resa till begravning mitt i allt. Och jävlig PMS! 
Det var otroligt skönt att åka ner själv till Linköping ett par dagar. Det blev som en paus i allt. Jag kände varken någon stress eller dåligt humör de dagarna men så fort jag satte mig på tåget hem kom alla tankarna tillbaka om vad jag behövde och borde hinna få gjort. 

Måndagen spenderades bara här hemma med mina små gullefjun ❤️ Vi var lite slitna men harmoniska alla tre och höll oss sams faktiskt hela dagen.
Elsa tog sin middagsvila redan innan lunch medan jag och Albin slappade i soffan med film.

När lunchen var intagen och dagens middag puttrade på spisen gick vi ut.
Det var visserligen grått ute men riktigt härlig luft. 
Jag och Elsa gick bort och köpte potatis.
Albin stannade kvar hemma och hjälpte farfar med att elda i gropen.

Efter en stund kom grannbonden med sin timmerkärra och började lasta av massa blivande ved här hos oss.
Mycket spännande tyckte Albin och satt och tittade på.
Elsa tyckte först det var lite läskigt men fascinerades även hon efter en stund


Vi var ute ett par timmar och när det var dags att gå in och sätta igång potatisen fick jag gå in själv. Båda barnen följde nämligen med in till farfar istället.
Lugnt och skönt en liten stund för mamman 😉
När pappan kom hem kom även barnen hem efter en stund.


Jag och Albin fick ännu en gång ägna kvällen åt klyx. 
Han är så duktig och det gick jättebra! Nu hoppas vi det dröjer till nästa gång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0