Lördag med kalas

Förmiddagen bestod mest av bara förberedelser. 
Barnen vaknade vid sju i vanlig ordning och blev glada när de hittade moster och onkel sovande i vardagsrummet och strax efter kom mormor och morfar upp från källarn.

Efter frukosten överöstes Elsa med mer paket. Som hon så glatt öppnade 😊

Min önskan var att Elsa skulle skulle tupplura innan kalasgästerna väntades komma vid ett.
Jag bäddade ner en trött tjej i vagnen och onkel gick ut med henne. Hon somnade inte. 
Moster gick en runda. Hon somnade inte.
Morfar tog tjuren i hornen och gick också han en runda. Han kom tillbaka med en sovande Elsa i vagnen! Bra jobbat! 😊

Gästerna trillade in vid ett och huset blev fullt av vuxna och barn. 
Ännu mer paket fick den lilla damen och hon var så lycklig. 
Vi fikade och åt glass. 
Barnen blev rastlösa av allt socker och ville ut. Sagt och gjort, alla gick ut i eftermiddags solen ❤️

Till middag plockade vi fram smörgåstårtan jag önskat mig i present av svärmor. Jättegott!!! Och sedan blev också jag lite firad och fick paket 😊
Elsa hade ju hunnit bli världsmästare i att öppna paket så hon hjälpte mig 😉

Barnen var helt slut framåt kvällen och satt och slöade med moster i soffan och varsin gotteask innan de la sig

Elsa var återigen mer än nöjd med sin andra dag med firande.
Hon fick så mycket presenter! Allt ifrån böcker, dockkläder och en fåtölj. Massa nya fina kläder fick hon också. Cirka 7 par byxor, 3 kjolar och 10 tröjor! Hon kommer vara så fin i vår ❤️


Vi vuxna avslutade dagen med Mellon. Vi tyckte dock mest den var långdragen 😉 


Både Elsa och jag fick tulpaner i present. Vårt kök svämmar nästan över av tulpaner! Över 70 stycken räknade jag till ❤️ Det är vackert ❤️ Och luktar vår! ❤️
En av vaserna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0