Tis, ons och tor

Jobb och dagis. Jobb och dagis. Jobb och dagis.
Trassliga nätter och bråkiga mornar som sagt.
Jag har haft på känn att det är sjukdom på gång igen men inga konkreta bevis har funnits. Tog tom. tempen på barnen en av mornarna då jag tyckte Albin kändes varm och såg hängig ut, men det fanns ingen feber. 
De bleka ansiktena och stormande humören hör nog ihop med de trassliga nätterna.
Albin har tom. sovit middag efter att vi kommit hem efter dagis både i tisdags och onsdags! 

I tisdags efter mellis kilade Albin ner till farfar. En stund senare kom han hem igen och klädde på sig ytterkläder för att vara ute. Trots utebliven vår i veckan sprätter hans vårkänslor i kroppen på honom ❤️

I onsdags drog pappan och Albin iväg ända till Kungsängen efter intagen middag. De skulle köpa nya däck och fälgar till Audin.
Elsa och jag tog en långpromenad när de hade åkt. Hon satt i vagnen och snackade konstant. Det är så härligt ❤️ Hon berättade bla. att det låg hästbajs på vägen och att hon ätit macka på en buss.... 
Hon frågade flera gånger efter "Aldin"/Albin och pappa men hon hann somna innan de kom hem vid åtta.
Albin hade lyckats hålla sig vaken den långa bilturen åt båda hållen och innan han la sig åt han en nattmacka.

I torsdags hade vi faktiskt en väldigt lugn morgon här hemma innan vi kom iväg. Albin sov äntligen en hel natt i sin säng och vaknade utvilad. 
Elsa vaknade också på bra humör, trots nattrassel.
Peter slutade jobbet vid lunch och hämtade barnen på dagis.
Jag gjorde ett snabbstopp inne i staden efter första jobbet innan jag åkte vidare till nästa ställe. Passade på att ta mitt lilla fredagsjobb eftersom jag inte hade några tider att passa med barnen.

Jag kom hem lite efter 13 och det kändes så skönt med stundande påskledighet tillsammans ❤️
Dock hade Peter lite mer jobb kvar. Han åkte iväg på några timmars jobb efter middagen och kom hem efter 20.
Jag och barnen duschade och kollade bompa innan de stupade i säng. De har varit fruktansvärt trötta om kvällarna den sista tiden.
Elsas näsa började dessutom rinna under eftermiddagen så mina aningar om stundande inkommande sjukdom tidigare i veckan var alltså inte helt obefogade. Men hittills har det bara varit någon väldigt lättsam förkylning som bara hon åkt på.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0