Bra ledig dag

Alltså vilken dag!!! Sommar!!! ❤️

Albin som inte la sig förän vid typ 22 igår efter att mormor och morfar äntligen kom, var ändå uppe innan 06 imorse. Varför?!
Han kröp ner nere hos mormor och morfar en halvtimme, sedan tyckte han att dagen kunde börja.

Jag själv tog sovmorgon till 09. 
Jag känner mig helt sänkt på mornarna och förmiddagarna. Halsen gör så jävla ont, huvudet bultar och kroppen känns som kokt grönsak. Det dröjer ända till eftermiddagen innan jag känner mig hyfsat pigg.

Dagen har spenderats ute. Det har varit riktig sommar,
Albin har inte känt sig helt kry idag och har stundvis varken velat vara ute eller inne och haft väldigt svajigt humör.

Morfarn plockade nässlor som jag kokade nässelsoppa på till lunch 
Det är ju så jäkla gott och bra för oss sjuklingar 😊

Mitt i lunchen kom glassbilen på sin premiärtur förbi oss, så ett glassköp var ju ofrånkomligt. 

Elsa sov middag i över två timmar.
Albin kunde inte koppla av och följde istället med Peter in till staden och köpte reservdelar till min bil.

Mycket har vi fått gjort idag. Skönt!
Peter har äntligen lyckats hitta och laga felet på min bil. 
Jag och pappa har snickrat ihop ett jordsåll och en kant till nya rabatten vid bilarna. Vi har också satt ihop hammocken och fixat ryggstödet.
Och poolen har monterats.
Det finns alltid något att sysselsätta sig med! 


Nu sover äntligen båda barnen sedan en halvtimme och vi vuxna har belägrat soffan. 

Min plan i förmiddags var att baka bullar inför kalaset på lördag men jag hade noll ork och motivation. 
Efter middagen tog jag tjuren vid hornen satte igång med eländet. Gott blev det!

Elsa var otroligt fascinerad över att gå barfota i bara tofflor ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0