Lördag= kalasdag

I lördags var det äntligen dags för det efterlängtade kalaset! 
Albin var redo redan efter frukost och tyckte det var en evighet till klockan ett då gästerna väntades komma.
Vi pimpade tältet med massa ballonger, girlanger och slipsar. Albin hade ju nämligen sedan länge bestämt att det skulle vara slipstema på kalaset 😊 Och ALLA gäster hade också slips! Bortsett från en som hade fluga istället. 
Vädret var strålande och tältet vi lånat för att kunna skydda oss mot regn fick istället skydda oss från gassande sol. Perfekt! 
Året Albin föddes var det finfint vårväder denna tid och likaså när han fyllde 1 år, då hade vi kalas ute under knoppande äppelträd och så i år. Men där emellan har det varit innekalasväder.
Jag tror dessutom jag lyckades fixa alla hans önskemål till kalaset. Blixtentalltikar, servetter med nyckelpigor, ballerina och singoallakex och mostern fixade prinsesstårtan utan grädde, med strössel, marsipanrosor och en prinsessa uppepå!

Mycket lyckat kalas med alla vi tycker om ❤️

Just det! Albin hade ju såklart den snyggaste slipsen av alla!!! Han fick ju en rosa virkad slips av mig i present 😉❤️

När de flesta gästerna åkt hem dukade vi fram nästa tårta. Farmor hade gjort en smarrig smörgåstårta åt oss igen. Jättegott!

Framåt 18-tiden drog jag iväg på förfest. Syrran hängde med som chaufför. Tack! ❤️
Vi och fyra andra tjejjor (min chef och några av hennes vänner) träffades, drack lite bubbel och snicksnackade lite innan vi drog in till stan och snackade bort några timmar på restaurang innan vi drog vidare ut på krogen. 
Vi svängde våra lurviga ordentligt innan vi framåt 01.30 började bege oss hemåt.  Vi skjutsade hem några av dem och var själva hemma vid 02.30 tror jag. Oj vad sliten jag var men oj så kul jag haft! 😊
Sov som en stock till 08.30 och vaknade  ganska bakis.... Inte mer än rätt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0