Förra veckan

Veckan kom och gick. Veckan blev en vanlig jobb och dagisvecka igen. Var ju över en vecka sedan barnen var på dagis sist.
I tisdags när jag hämtade dem stank det gödsel så jag höll på att kräkas. FY FAN vad det luktade! De hade trotsat stanken och varit ute hela förmiddagen ändå. 

Onsdagen kom och försvann den med. 
Efter middagsvilan gick vi ut. Jag skulle gå en liten kissrunda med jycken och båda barnen skulle absolut med. Elsa skulle hålla i kopplet. Allt gick bra den första biten, sedan blev Elsa förbannad över att hunden inte gick tillräckligt långt före henne så att kopplet var helt utsträck. Hon blev så förbannad! Tillslut slängde hon kopplet i backen och hängde sig runt mina ben och ville bli buren hem. Det ville inte jag. Hon skrek och hade sig hela vägen hem men gick ändå på egna ben 😉
Albin var inte bättre han. Han frös. Och det fick jag höra tusen gånger på vår 200 meter långa promenad, som tog 10 gånger så långt tid än normalt. Det är tur vi inte har så mycket grannar runt omkring! 😊
När vi äntligen kom hem blev det raka spåret in. Jag orkade inte tjafsa mer med dom ute och höra allt gnäll om att de inte orkade stå på sina ben, att det var kallt och att det blåste.
På kvällen tog igen ett missat yogapass och var hemifrån mellan 18.15- 21. Skönt att vila öronen. Men jag var fruktansvärt ofokuserad. 

Torsdagen såg ungefär likadan ut. Efter vilan gick vi ut. Albin fick för sig att cykla. Bra tyckte jag! Han har inte ägnat cykeln någon tid alls på över en vecka efter att han lyckades vippa med den. Det blev inte så långvarigt denna gång heller dock. Han tyckte cykeln lutade för mycket och var rädd att vippa igen. Det är nackdelen med stödhjul! Jag ska köpa en riktig pinne att sätta dit och öva honom på att cykla utan stödhjul istället.
Elsa ska ju givetvis cykla hon också! Och det är knappt hon nöjer sig med trehjulingen. Hon vill ha en riktig tvåhjulig cykel hon med.... Hon kan inte trampa på trehjulingen än men hon satt och gungade med överkroppen och kom framåt ändå 😊 Albin har aldrig cyklat ordentligt på trehjulingen på egen hand men Elsa är ju så fruktansvärt envis och företagsam så hon trampar nog snart iväg på den för egen maskin. 

Efter middagen tog vi en cykeltur ner till M&M och lånade deras studsmatta. Sedan hem för en snabbdusch av trötta och griniga barn innan de stupade i säng. 



Fredagen var barnen lediga som vanligt och hemma med farmor och farfar.
Jag körde några timmars extrajobb och var hemma lite innan 15. Helt slut var jag! 
Farmor hittade inte sin bilnyckel när hon skulle åka och letade i närmare en timme. Farfar, Albin och Elsa hjälpte också till. Tillslut hittades den och hon kunde åka hem. 
Jag och Elsa slöade en stund i soffan. Hon plockade fram en pysselbok med klistermärken i form av kläder som man skulle klistra på olika gubbar. (Jag antar hon fick den av någon när Albin fyllde.)
Hon var superduktig och satt länge och klädde på och av gubbarna 




Kommentarer
Postat av: Helen

Den boken fick hon av Nichlas och mig. Kul att hon gillar den.

2016-05-16 @ 22:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0