Helgen 22.e oktober

Jag och Peter åkte som sagt in till Stockholm för att gå på efterlängtad Volbeatkonsert!

Det blev ganska sent innan vi kom iväg hemifrån så vi var inte inne i stan förän framåt 18.
Vi stannade till i Solna på Mall of Skandinavia för att äta middag och jag hoppades hinna kolla lite affärer. Tiden rann iväg så vi hann inte med några affärer knappt.

Parkeringshuset hade ju discokänsla utan dess like! 😊


Peter hade ju spetsat till konserten med en övernattning på hotell så vi ville checka in oss där innan vi begav oss till Globen.
Men vilket helvette att hitta till hotellet!!! Clarion Skanstull skulle vi till och till en början gick det utmärkt med Gps.en. Trodde vi! Att använda gps i södralänken fungerade inte alls! Den trodde vi åkte på gatan ovan jord och allt blev bara fel! Vi kom fram och var såååå nära hotellet på första försöket men hamnade av någon anledning i fel fil och var tvungna att åka in i södra länken igen, tillbaka! Vi såg tom. Hotellet och åkte in under det in i tunneln.
Och givetvis var första utfarten från tunneln avstängd så vi fick snällt åka hela vägen tillbaka in mot city, krångla upp på Sveavägen och svänga runt vid första bästa stoppljus.
Nytt försök tillbaka mot söder! Nu åker vi inte in i tunneln utan svänger av precis innan och tar vägen ovan jord i förhoppning att kunna få mer hjälp av gps.en. Det gick skitbra! Vi kom ända fram till rätt adress men hann inte med att svänga av vägen och kunna stanna. Svängde av i första bästa korsning i förhoppning om att vända om. Men nej! Galet nog hade vi inget annat val än att köra in i den där sablarns tunneln igen. Åt fel håll!!! Tillbaka in till city. Vände vid samma stoppljus och tillbaka.
Fan så irriterade vi var! Peter var irriterad på mig för att det var jag som satt med gps.en och sa till honom åt vilket håll den visade, han tyckte att jag sa försent åt vilket håll vi skulle i korsningarna osv. Men jag höll ju samma tempo som gps.en så jag vart sur på honom också och stängde av skiten. Haha!
På tredje försöket tog vi samma väg som gången innan och denna gång hann vi svänga in till vägkanten utanför hotellet. Vi trodde iallafall det var hotellet men vi hittade inte en endaste liten skylt utanför. Mycket märkligt! Vi hade stannat till i en liten taxificka så Peter satt kvar i bilen medan jag sprang in för att se efter om vi var på rätt ställe och var vi isåfall kunde parkera. Det hade ju gått åt så mycket tid åt alla våra felåkningar så vi var riktigt stressade dessutom!
Jag hittade en snubbe som jobbade på hotellet och bekräftade att vi hade kommit rätt. Han följde även med ut till bilen och förklarade hur vi skulle komma till parkeringshuset som låg på baksidan av huset. Givetvis var det förbud mot vänstersvängar i alla korsningar så vi fick åter igen ta oss en sightseentur...
Klockan tickade och närmade sig 21. På biljetterna stod att det började 19.30 men tack och lov visste vi att Volbeat började spela 21.30.
Vi hittade rätt till parkeringshuset. Världen trängsta sådant med pelare i var och varannan P-ruta.
Nästa äventyr var att hitta ut därifrån till fots. En hiss upp två våningar, ut och sedan in igen med hjälp av en kod på P-biljetten. Igenom ett trapphus och ut igen på innergård. In i ännu ett trapphus och sedan skyltarna slut. Alla dörrar var stängda och låsta och larmmärkta. Snurrdörren ut stod stilla. Fan vad jag svor! Jag ringde hotellet och frågade hur fan vi skulle komma ut?! Tydligen var vi rätt och det var den larmmärkta dörren vi skulle ut igenom. Jävligt smidigt och tydligt.... På hotellet hade snubben som hjälpte oss tidigare varit snäll och redan checkad in oss för att spara tid, så vi åkte snabbt upp till rummet, kissade och bytte kläder och gav oss iväg ut igen. Utanför entrén håller vi på att snubbla över en råtta som sprang mitt framför fötterna på oss!
Vi hoppade på tunnelbanan och åkte en station till Globen. Äntligen framme!!! Vi hann sitta på våra platser i typ 5 minuter innan de drog igång. Vi hann! 😊

Och konserten var bra!
Det roliga är att de påminner oss om när Peter och jag började träffas. Jag hade inte hört dem innan och av någon anledning fick jag en bränd cd med dem av Peter. Det var första gången vi var här och hälsade på hans pappa. Skivan gick därefter på repeat i min bil i flera månader och än idag påminner låtarna mig om den tiden ❤️

Men jag blev lite besviken över att de inte spelade min absoluta favoritlåt från då 😔

Vi var tillbaka till hotellet vid 00.00 och stupade omedelbart i säng.
Jag sov som en kratta och vaknade 734 gånger under natten.
Någon sovmorgon blev det inte heller direkt utan vi var nere till frukosten redan vid 09. Vi glufsade i oss massa gott och åkte sedan hemåt i det gråa höstrusket.

Vi var hemma redan innan 11. Barnen var nere hos farfar.
Farmor hade ju sovit här hemma hos dem men hon hade varit tvungen att åka redan vid 08 på morgonen, så farfar tog över ansvaret.

Vi trotsade regnet och tog oss en liten promenad innan vi gick in och fixade lunch.

På eftermiddagen hade vi bestämt lekträff med sysslingarna P och V.
Det blev rätt livat här hemma. Vi försökte distrahera dem med tågbygge men det gick väl sådär... Tillslut lessnade de två stora och gick ut i regnet istället. De körde ved till farfar 😉

Vi avrundade eftermiddagen med att åka och köpa pizza och äta middag tillsammans. Hungriga barn!
En halvtimme efter de åkte hem sov våra ungar. Perfekt! 😊



Gympa hann vi med på lördagen också. Det gick hyfsat bra.
Efteråt gick vi till biblioteket. Första besöket där för barnen. De och pappan lånade hem varsin bok


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken resa. :-)

2016-11-15 @ 06:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0