Nu var det dags...

En timme innan hämtning på dagis idag ringer dom och berättar att Elsa har feber.
Hon hade klagat på att hon frös så de tempade henne och visst hade hon feber 😔 Men eftersom det var knappt en timme kvar till jag skulle hämta så fick hon vara kvar och jag hann göra färdigt det sista på jobbet. Dessutom var det ju lunchdags för dem och jag misstänkte hon skulle äta bättre där tillsammans med kompisarna än hemma med mig senare.

Det var en hängig liten tjej som mötte upp mig ute i hallen på dagis. Inte jättevarm men påverkad ❤️
Och när jag berättade för Albin att Elsa var sjuk och ville hem så tog han sitt pick och pack utan trilsk och följde med ut till bilen ❤️

Såklart hann hon slumra till i bilen sista biten hem, stoppade henne i säng med en gång. Bråkade inte om att ta tempen för hon var inte oroväckande varm men hon frös så den var väl på uppåt gående.
Albin kilade ner till farfar (som också varit och är fortfarande lite krasslig) och hängde med honom resten av eftermiddagen.

Elsa sov knappt en timme inne hos sig, sedan bäddade hon och jag ned oss i soffan tillsammans ❤️

Hon var helt utslagen och sa inte ett pip. Hon blev varmare och varmare och tempade 39,5. En timme senare kändes hon kokhet och tempade 40.0. Lilla gumman ❤️ En halvtimme efter intag av febernedsättande var hon på benen och pratade för glatta livet igen!
Det är första gången hon är riktigt dålig och påverkad av feber.

Näsan har börjat rinna också och lite hosta.

Tre korvbitar och några skedar blomkålsmos petade hon i sig till middagen iallafall. Och innan vi ens hunnit duka av allt så var klipp och klisterverkstan igång! 😊


Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Lilla snuttgumman skönt du blev piggare av Alvedonen

2016-11-30 @ 18:18:09
Postat av: Farmor

Stackars Elsa, hoppas att du är bättre. Krya på dig och ta det lugnt.

2016-11-30 @ 20:01:44
Postat av: Mormor

Men stackars lilla gumman ❤️
Krya på dig fort

2016-11-30 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0