Innehållsrik och tjatig lördag

Och så var det helg igen. Jisses vad veckorna går fort!!!

I förmiddags var det dags för gympa igen. Tyvärr blev det en flopp för halva familjen. Albin ballade ur redan innan uppvärmningen var avklarad så han och pappan lämnade lokalen.
Jag förstår inte vad som händer med honom?
Han förvandlas till en bebis. Han kan inte sitta stilla de få minutrarna under uppropet och han kan inte räcka upp handen eller säga JA när hans namn ropas upp. Sedan klänger han sig fast runt våra ben som en blodigel istället för att vara med på övningarna.
Inga av de 15 andra barnen beter sig så.
Elsa är också lite blyg och klänig i början men det går över efter en liten stund och sedan gympar hon på för glatta livet. Hon gjorde kullerbyttor, gick balansgång, dök i hoppgropen och tom. hoppade ner från högsta plinten. Helt själv! 😊

På vägen hem fick jag syn på något helt galet!
Det satt jägare i stort sett alla jakttorn längs vägen och vid ett av dem får både jag och Peter se att det stod en älg bakom ett glest buskage alldeles intill ett bemannat jakttorn. Det var bara ett par meter emellan dom. Haha! Vilken syn 😊 Enligt Peter så var buskaget i vägen och därför kunde jägaren inte skjuta.
Jag tycker det låter helknäppt och om det nu var så, varför smög jägaren inte ner och runt buskaget?
Är dom så bekväma?

Hemma slängde vi ihop lunch och klädde sedan på oss och gick ut.
Elsa hann tupplura några minuter i bilen hem men jag bäddade ner henne i vagnen och där låg hon så nöjd och mös ❤️
Albin cyklade. Det gick till en början mycket bra men lite innan halvvägs blev han okoncentrerad, tappade tålamodet och började gapa och härja så fort han stötte på problem. Jisses!!!

Hem kom vi tillslut och då påbörjades chokladbollsbaket som Albin och pappan bestämde redan igår.
Det gick bra! Knappt några konflikter 😉
Det viktigaste under hela baket var att sätta dit Blixten skyltarna när de var färdiga.

Sedan tog vi en fika och avnjöt bakverket 😊

Resten av eftermiddagen ägnades mest åt att försöka hålla virvelvinden Albin i hanterbart skick. Det är inte lätt må ni tro! Vi håller på att ge upp.
De sista veckorna har han varit helt vild stundvis. Han är överallt och ingenstans. Skriker och härjar han inte i protest mot något så skriker och härjar han i leken istället. Minst 157 gånger varje dag får vi be honom att sluta springa inne. Han är stundvis så upp i varv att han vänder sig själv utochin. Han kan inte koppla av och är tillslut helt slutkörd och blir såååå känslig och börjar gråta för ingenting.
Inget av de vi säger bryr han sig om. Han lyssnar inte och tittar inte ens på oss när vi pratar med honom. Nonchalerar oss fullständigt! Och helt plötsligt är han jättelugn, resonlig och gullig en stund och sedan svänger det om igen.
Vi gör inget annat är bannar och tjatar på honom känns det som. Vi är såååå less 😔

När jag hade förberett middagen så föreslog jag att vi skulle limma våra höstkonstverk (jag och barnen var ute och plockade löv och lite annat smått och gott som legat inne och torkat sedan dess). Sagt och gjort! Barnen flög ut i köket och var ivriga på att sätta igång.
I samma veva fick Albin helt plötsligt jätteont i magen. Han satt med en stund och klistrade men ganska snart kröp han dubbelvikt ut till vardagsrummet och la sig på mattan och ojade sig.
Han visade att det värkte i naveltrakten.

Vi andra limmade klart och anslöt sedan med Albin på golvet.
Vi fick honom till att sätta sig på toan och försöka bajsa. Peter följde med honom som sällskap. Efter en liten stund hör jag att han kräks. Peter hann få fram pottan och fångade upp allt 😉
Sedan var magontet borta. Och inget mer hände på hela kvällen. Alltså ingen magsjuka! Tack och lov!
Vi tror det berodde på att han var så upp i varv i flera timmar och stressade upp sig så galet mycket.

Elsa var riktigt sliten framåt kvällen och när Albin hade ont och kräktes blev hon orolig och ängslig ❤️


När båda barnen äntligen lagt sig plockade jag fram mitt lördagsgodis. Är det lördag så är det!

Är man vuxen så får man köpa lördagsgodis för 100 kr. 😉

Fast nu har jag hetsätit så jag mår illa.... Blä!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad jobbigt han har det lille Albin, så stor och duktig men ändå så liten. <3

2016-10-16 @ 14:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0