Måndag- torsdag

I måndags spenderade jag och barnen hela förmiddagen ute. Hösten är ändå ganska okej när vi får ha såhär fint väder ❤️

Elsa har baltat med vatten ute ända sedan i våras och det är fortfarande lika kul. Hon häller och häller från bytta till bytta. Och blir blöt såklart 😉

Eftermiddags mellis intog ute i väntan på att pappan skulle komma hem.
Middagen serverades hos farmor i form av kroppkakor. Eller "krockkakor" som Albin säger 😉

Peter var snäll och hängde med mig på jobb efter maten medan barnen stannade kvar hos farmor.
Vi var inte hemma förän vid 19 tiden. Barnen var helt slutkörda och stupade i säng.


I tisdags var det dagis och jobb igen.
Elsa hade dopdag så vi fick besök av gudmor Jessica på eftermiddagen. Elsa fick paket också! En ny berlock till sitt armband hon fick i doppresent. Och så tände vi såklart dopljuset 😊

Albin är inne i en klipp och klisterperiod. Kreativiteten och fantasin sprutar ur den lille herrn ❤️

Innan läggdags var vi ut på en cykeltur

I onsdags väntade vi vår årliga köttleverans på eftermiddagen.
Eftersom jag skulle iväg på yogan på kvällen så bad vi farmor komma hit och hjälpa Peter med kött och barn.
Jag förberedde etiketterna redan under dagen och när vi sedan fick hem köttet så gick allt väldigt snabbt och smidigt! Vi har ju gjort det några gånger nu så vi delade upp och paketerade över 40 kg nötkött på ett kick! Vi hann tom. färdigt innan jag åkte på yogan. Så farmor kom lite i onödan för barnen satt snällt och fint i soffan hela tiden 😉

I torsdags tror jag inte det hände något speciellt. Det var regnigt och grått ute så vi höll oss inne på eftermiddagen efter dagis. Ganska skönt att kura inne ändå 😊
Albin är stundvis väldigt kelsjuk just nu och ibland vill han helst krypa in under skinnet på en. Och varje natt kryper han ner under mitt täcke och ligger som en igel på mig.

Elsa har istället fått clementinsjukan! Hon älskar dom! Hon mosar in dem i munnen så saften rinner längs halsen 😊 Och hon skalar dom själv! "Khala hälv mamma!"

Vi hade lite skaparverkstad i regnvädret. Så kul nu när de har lite mer tålamod att sitta och pyssla ❤️

Dock slutade med att inte bara ritades på papper.... Utan även händer, armar och kind 😉


Härom veckan kom Elsa hem med en teckning från dagis som hon påstod att hon hade ritat. Både jag och Peter var ytterst tveksamma till att det var hon som gjort den. Den bestod nämligen av ringar bla. och det såg lite för avancerat ut att vara gjort av Elsa. Jag frågade tom. på dagis om de visste om det var hon eller någon annan som gjort den men ingen visste helt säkert.
Men i torsdags insåg jag att det nog ändå var hon som ritat den för helt plötsligt är det ringar ritade på hennes papper! Jag såg inte när hon skapade dem för jag var helt uppe i min egen teckning 😔 Men oj så förvånad jag blev! Och stolt såklart! ❤️ 2,5 år och ritar redan ringar! (Över 1 år tidigare än sin brorsa 😉)
Hon informerade om att det var en gubbe och det ser ju vem som helst att det är! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0