Soliga helg ❤️

I lördags morse åkte jag in och stod på barnloppis. Sålde bort en hel del. Skönt!
Peter och barnen var på gympan och kom sedan förbi på loppisen och sa hej.

Jag kom hem framåt 15, lagom till fikat 😊
Det var fint väder, bortsett från lite kylig vind, så vi var ute och höstgrejade hela eftermiddagen. Gräset klipptes (troligtvis) för sista gången, vi plockade bort hammocken och jag grejade i växthuset bla.
Än är det väldigt grönt och frodigt ute i växthuset och jag skördar både tomater och gurkor ❤️

Det var Peters dag att stå för middagen så han tyckte vi kunde åka till Drömkåken. Haha!

På söndagen vaknade vi upp till en riktigt solig och varm dag.
Vi gick ut i skogen direkt efter frukosten. Första gången för denna höst vi går till skogs. Vi bor för nära så de blir liksom inte av.

Det var mysigt och lite trattisar hittade vi.
Elsa knorrade ju såklart en del om att hon inte ville gå så hon satt mest i skrindan. Där i gnällde hon om att hon fick ont i rumpan när vi drog henne över stock och sten och det skumpade. Unge!!! 😉 Och så hörde vi dom skjuta långt bort i skogen någon annanstans och det tyckte hon var otäckt och ville gå hem.
Albin knatade på bra. Nästan hela tiden 😉 Han hittade en stor äng ute i skogen som han tyckte var fin och tyckte vi kunde bygga ett hus där och flytta dit....
På hemvägen skulle han envist dra Elsa i skrindan. Men det var tungt och svårt.

Matsäcken satte vi oss och fikade på i sällskap med hästarna. Men de var dåliga i magen och pruttade. Haha!

Hemma fortsatte vi med lite höströj ute och lunchen intogs ute även den ❤️

Elsa och jag tog en promenad och hon somnade och sov så gott i vagnen ❤️

Vi var ute ända fram till middagen. Barnen badade, såg bompa och stupade i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0