I fredags

Barnen var lediga i vanlig ordning och spenderade dagen hemma med farmor och farfar.
Jag förstår inte hur mycket de hinner med under förmiddagen?!
Några saker är återkommande varje vecka. Tex. låtsas åka bil i farmors bil. Den leken hittade dom på i somras och går ut på att de stänger in sig i farmors bil och leker att de åker på resa. Bla. så har de åkt till Öland några ggr. Albin sitter vid ratten och kör och bredvid sitter farmor och Elsa. I baksätet ligger jycken. Ja han är också med i leken 😉
Men det är bara i farmors gamla Volvo denna lek får lekas 😉
En annan återkommande aktivitet de gör är att smyga upp till grannarna och hoppa studsmatta.
Och varje fredag äter det fruktmellis. Frukten skall vara skivad och ligga i deras matsäckslådor.

Jag kom hem ett par timmar senare än normalt, jag mötte upp en kompis efter jobbet och åt lunch. Kul! Vi lyckas bara träffas en gång per halvår över en snabblunchen oftast.
Sedan var jag in en snabbis på Ica innan jag åkte hem. Ica en fredag strax efter 12 var ingen höjdare.

Elsa tupplurade när jag kom hem och farmor och Albin låg på vardagsrumsgolvet och byggde smålego.


Stundvis tål ungarna knappt varandra och andra stunder leker dom skitbra tillsammans. I fredagseftermiddag var en sådan gyllenestund! ❤️
De lekte att de åkte bil. Albin satt fram i bilen, i soffan och var chafför, medan Elsa satt bak i bilen, på en stol bakom soffan 😉

Som radio hade dom Albins Blixtenbil som berättar sagor och som musik hade dom fiskespelet (som är trasigt och inte snurrar längre men den skitjobbiga pipiga musiken fungerar irriterande nog 😉).
Där satt dom och lekte länge. UTAN att börja kivas! ❤️

När pappan kommit hem och vi ätit hemmapizza till middag så gick vi ut.
Garnaffären nere i byn var öppen så jag ville dit och köpa mig garn till ett nytt projekt.
Peter, jycken och jag gick medan båda barnen cyklade ner. De var såååå duktiga och trampade på! Det är ju ändå ganska långt. I upp och nedförsbacken ledde de cyklarna mestadels.

Och lika duktigt trampade på hemåt också! Elsa hade cykelkorgen full med nya garnnystan och tulpanlökar 😊
De var bra trötta när vi kom hem igen och vi dukade fram ostbågar och chips till bompan.
Elsa stupade i säng i vanlig tid innan sju, men Albin satt uppe till åtta nästan och tittade på bilar eller nått sånt med pappan i hans telefon ❤️


Förra fredagen när jag kom hem från jobbet fick jag berättat för mig att Elsa hade kallar farfar för "dumma tjockis!"
Hahahaha!!! Såklart får hon inte göra det men det är ändå lite kul 😉 En liten bitch redan?


Kommentarer
Postat av: Farmor

Alltså i våra "bilresor" ingår även tankning av bilen, inköp av mat på närmaste ICA, koll samt in- och utlastning av prylar i bakluckan ca 3x, byte av sittplatser 2-3x, byte av chaufför ca 2x, spelning av hipp musik i radion. Så vi har fullt sjå hela tiden skall ni veta, ingen slöar där inte .... :-D

2016-09-29 @ 19:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0