Förra veckan

Vi startade veckan med pysselverkstad större delen av förmiddagen. Lugn och skön start ❤️


Efter luchen gick vi ut. Fortsatt härligt väder! Barnen cyklade och höll sig sysselsatta med både det ena och det andra. Och jag hann fixa lite med mitt i rabatter och sånt.


Jag for iväg till jobb en stund innan Peter kom hem och barnen var kvar ute med farfar.



Tisdagen spenderade Elsa hemma med pappa på förmiddagen. Hennes förkylning hängde kvar och hon var hängig och grinig.
Jag både skjutsade och hämtade Albin på dagis. Exotiskt tyckte han 😉 När vi kom hem lite efter 12 så for pappan till sitt jobb. 
Albin spenderade resten av eftermiddagen ute med farfar.
Jag lyckades få Elsa att somna välbehövlig middagslur. Men det var motsträvigt...
Framåt 14.30 fick jag lov att väcka henne! 
Vi åt mellis och var ute resten av eftermiddagen. 

På onsdagen var snorfian fortfarande krasslig så jag var hemma med henne. Men hon var ändå så pass pigg att vi faktiskt avverkade ett av mina jobb innan vi hämtade brorsan på dagis 11.45. 


Hon packade en väska med ett puzzel, en bil och två böcker och tog med sig. Väl på plats fixades återigen Pippibio. Slitsamt att jobba för vissa 😉


Även denna eftermiddag spenderades ute. Och om jag inte minns helt fel så tog sig Elsa en tupplur även denna dag ❤️

Leka med vatten tröttnar hon aldrig på den där lilla damen.


Efter middagen tog jag med mig Albin som medhjälpare på mitt andra jobb som jag inte gjorde på förmiddagen.
Han var jätteduktig och slet med stora tunga dammsugaren.

Vi hann hem precis lagom till bompan! 



I torsdags var Elsa så pass kry igen att gå till dagis igen. Och farfar fyllde år. Albin var otroligt förväntansfull inför kalas. 
Han hade flera dagar innan planerat att spendera hela eftermiddagen, efter hemkomsten från dagis vid 12, nere hos farfar och fika och äta tårta. Men jag lyckades faktiskt hejda honom och istället kurade vi alla tre i soffan framför tvn med en film. Välbehövligt efter att han varit ute och jobbat varenda eftermiddag hela veckan. Han är som en urvriden trasa på kvällarna. Helt slut, nära till gråt för minsta lilla tillsägelse eller motgång och samtidigt speedad och upp i varv. 
Vi var ut en sväng och efter vi ätit middag när pappan kom hem och sedan gick vi ner på kalas hos farfar.

Paket, fika med tårta och slips för Albin del ❤️ 

Vi gick hem efter bompan och på den lilla vägen han Elsa förvandlas till ett monster. Hon var helt slut och övertrött. Hon skrek som besatt, slingrade sig som en orm och sparkades och slogs allt vad hon förmådde när vi försökte borsta tänderna och byta till pyjamas. Hon var helt omöjlig att hantera! 
Efter typ en halvtimme lyckades pappan lugna ner henne genom att erbjuda babblarna på telefonen. Jisses alltså!!! 


I fredags var barnen hemma med farmor och farfar. 
Jag jobbade och åkte sedan direkt in till Stockholm och trädgårdsmässan. Vi hade det trevligt. Kollade, shoppade, inspirerades och åt mat. 

Lite efter klockan 15 förstörs dock allt då en av oss får ett telefonsamtal och får höra om lastbilsterrorn på Drottninggatan. 

All luft gick ur oss och vi ville bara hem till tryggheten ute på landet.
Vi tog en fika och bestämde oss sedan för att försöka ta oss hem. All kollektivtrafik var ju stoppad och turligt nog hade vi åkt bil. Vi förberedde oss på en lång resa hem. Det var bilar över allt men märkligt nog rullade på nästan hela tiden så det gick faktiskt riktigt smidigt. 
Samtidigt såg vi långa tåg med gående längs vägarna. Alla de utan bil som försökte ta sig hem från centrala delarna av stan. Mycket märklig syn. 

Jag var hemma till 18.30 cirka och hann krama och säga godnatt till mina små skatter ❤️❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0