Förra veckan.

Elsa sov som en stock hela första natten i sin nya säng. 

Barnen var uppe tidigt som vanligt, de skötte sig själva så jag låg kvar i sängen. När jag en timme senare masar mig upp möts jag av denna röran inne på Elsas rum!!! Det gick inte att öppna dörren ordentligt för all bråte som låg ivägen...

Enligt ungarna så var nu sängen ordentligt invig efter att de premiärbyggt första kojan med den...

Efter frukostintag och städning på Elsas rum så gick vi ut. Det var en strålande dag! Vi ägnade förmiddagen åt diverse trädgårdsjobb. Albin är riktigt duktig att hjälpa till ❤️

Vi matade bla. växter och rabatter med gammalt kobajs och ansade jordgubbslandet vid lekstugan från gamla blad. 


Albin hjälpte även farfar med att beskära lilla äppelträdet. På hans egna lilla vis, genom att med tång knipsa bort knopparna... (så gjorde han även förra året 😉)
Elsa matade sin häst Elsa med barkbitar 

Efter lunchen bäddade jag ner Elsa i vagnen, kopplade hunden och tog en rejäl promenad ner till landsvägen och tillbaka. 

Jag inveg mina nyinköpta dojjor också! Jag hade i förebyggande syfte plåstrat om båda hälarna rejält så det gick bra! 😊
Elsa protesterade till en början i vagnen men när vi gått 2/3 så sov hon ❤️
Hon fortsatte sova en även här hemma och vaktades av jycken ❤️

När Peter kom hem på eftermiddagen for jag iväg till jobbet.

Jag var hemma vid 19 igen och då hade Elsa ännu inte lyckats somna. 
- Jag vill ha fläta mamma! 
När flätan var klar somnade hon tillslut. 


Tisdagen och onsdagen var som vanligt med dagis och jobb.
Minns inte riktigt hur vädret var? Var det fint var vi nog ute efter dagis och var det tråkväder häckade vi nog i soffan 😉

En av eftermiddagarna var vi iallafall ute och grejade. Jag har lite smått börja förbereda ute i växthuset. Lite fröer har äntligen åkt ner i jorden ❤️



En av dagarna vaknade vi upp till ett bakslag! Det hade under natten blivit vinter igen! 😔


Men det smälte snabbt undan under dagen!



På torsdagen var det ju BVC-besök på schemat efter dagis. Jag åkte ut och hämtade ungarna 11.45 och så åkte vi tillbaka in till staden. 
Vi var där i god tid så de hann underhålla sig i väntrummet i lugn och ro. Mesta dels av tiden ensamma dessutom!
Sedan kom det en mamma med en liten liten bebis i famnen. Elsa såg det med en gång och utbrast:
- EN BÄBIS!!! Jag vill ha en sån bäbis mamma! ❤️

Besöket hos BVC-tanten gick bra. Det kommer ett eget inlägg om det så småningom 😉

Efter besöket tyckte Albin vi kunde åka till Donken och käka glass. Bara för det varit så duktiga. Och så fick det bli också 😊



Fredagen var barnen hemma med farmor och farfar som vanligt. 
Jag kom hem vid 11 och tyckte att Elsa såg riktigt sliten ut. Försökte få henne att vila middag men det gick hon inte med på.
Vi slöade ett tag i soffan alla tre en stund istället. 
Framåt 15.30 tog farfar över rodret igen och jag packade bilen full med alla loppisprylar, åkte och hämtade upp Peter och så for vi vidare in till staden för att dumpa av alla prylarna och iordningställa lite inför lördagens loppis. Tanken var att han skulle hjälpa mig upp med all bråte. Lokalen ligger på andra våningen och hissen är liten och trång och kundvagnarna som finns där är så små så man får kånka och bära flera vändor för att få upp allt dit det ska. Bara det att han fastnar nere vid entrén hos en telefon och abonnemangförsäljare, så jag hinner åka två vändor upp och ner själv med allt innan han sliter sig loss därifrån. Haha! 
På hemvägen åkte vi och köpte med oss kebab till middag. Vi var inte hemma förän 17.30 och ungarna var ganska slitna men sken upp som solar när de fick se kebaben och åt som hästar! ❤️



Jycken fick följa med mig in till staden på eftermiddagen och han var så lycklig över det ❤️ Han får ju vanligtvis alltid stanna själv kvar hemma när vi åker någonstans 😔 När vi väntade på att kebaben skulle bli färdig så tog han och jag en liten kisserunda i vårt gamla hood. Där vi bodde innan vi flyttade ut på landet. En nöjd jycke ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0