Helg med fullt ös

Tidig start av lördagsmorgon som vanligt. 

Som tur är sitter de två morgonpigga nöjt i soffan framför tvn någon timme så vi kan ligga kvar och dra oss.

Albin var jätte röd på överarmen där han fick vaccinationsprutan! Vi läste på om biverkningarna och det var helt normalt

Framåt 09.30 brummade jag stressad iväg in till staden och stundande barnloppis. 

Som vanligt var det en ordentlig rusch vid öppningen klockan 10 och efter 12 blev det seeeegt och folktomt.
Men i det stora hela gick det bra! Blev av med en hel del bråte. Tack och lov! 😊

Peter och barnen kom förbi en snabbis innan de åkte vidare på ett teaterbesök! Vargen och de tre små grisarna.

Efter teatern kom de tillbaka. Klockan var runt 14 då och försäljningen hade stannat av helt så de hjälpte mig att packa ihop och baxa ner resterna till bilen. 

Elsa skulle absolut åka med mig hem. 
Vi stannade till en snabbis på Rusta och införskaffade bla. nya trädgårdshandskar och ett insektshotell.
- Vad är det? Undrade Elsa 
- Det är ett hotell för skalbaggar och andra insekter att bo i.
- Jaha! Och "höld paddor"/sköldpaddor och ödlor också! Säger hon då 😊❤️ 

Elsa slocknade i bilen på hemvägen och sov vidare som en stock när jag parkerat här hemma.
Pappan och Albin som kom hem lite innan oss hade förberett fika när vi kom. 
Jag räknade ihop min loppiskassa och kom fram till att jag tjänat ihop cirka 1300 kr. Helt ok! 😊 Pengarna hamnar i sommarens semesterkassa samt lite i barnens sparbössor.

Efter fikat gick vi ut och tvättade bilarna. Mycket behövligt! 

Ungarna tvätte sina bilar och traktorer. Blöta barn är glada och nöjda barn 😉 Elsa kan hålla på och ballta med vatten i evigheter ❤️ 

Och Peter fick stoppa huvudet under motorhuven på min bil. Det är bara fel på våra bilar!!! Jag blir knäpp! Nu är det hel och extralyset som inte fungerar. Tydligen ett relä som pajjat. 
Och så klonkar det och dunkar fram i bilen på ojämn väg.... Suck! 

Det blev en sen middag och barnen gick direkt från matbordet och satte sig i soffan med varsin skål chips. Det kan vara stressigt att hinna med allt gott på helgerna 😉


På söndagen fortsatte bilfixet. Jag gav min bil en rejäl och välbehövlig städning invändigt. Det är något av det tråkigaste och jobbigaste som finns enligt mig så oftast blir det bara en rejäl sådan en gång om året. Tyvärr! Haha! 
Jag fick hjälp. Iallafall en stund i början 😉 Och jycken låg nöjd i bagaget. Han var orolig att vi skulle åka iväg någonstans utan honom

När jag väl drar igång en bilstädning så blir jag manisk och måste putsa och fejja på varenda knapp, spak och list. Så det tar tid!!! Haha! Efter typ 3 timmar var jag helt slut och ansåg mig färdig 😉 

Årets första utelunch hann vi med också. Härligt! 

Efter maten stoppade jag ner en trött och förkyld Elsa i vagnen och tog en långpromenad. Hon protesterade till en början men gav sedan upp och somnade ❤️

Vi var ute precis hela dagen! Sååå härligt och skönt. Vi mår som bäst allihopa då ❤️

Förutom bilstädning så hann vi med en hel del trädgårdsjobb och husvagnens vinterklädsel- en blå pressening åkte av. Snart kan vi ta årets första tur! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0